| |||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||
Gündem | Filtresiz Bir Sosyal Medya Mümkün!
WGSN Insider, 2022 yılında sık göreceğimiz tüketici trendleri arasında filtresiz içerikler olacağını öngörüyor. Otantik ve gerçekçi içeriklere değer veren Z jenerasyonuyla birlikte filtresiz içeriklerin artacağı ve markaların da bu değişime uyum sağlamaya çalışacakları düşünülüyor. 2021 yazında Norveç’in kabul ettiği, ‘influencer’ların işlem görmüş (filtre ya da photoshop gibi) fotoğraflarına uyarı koymalarına yönelik uygulamanın diğer ülkelerde de yaygınlaşması bekleniyor. Ruh sağlığı üzerindeki etkileri nedeniyle uzun zamandır gündemde olan filtrelere ilişkin ilgi çekici bir diğer bilgi de; Londra’daki Gender and Sexualities Research Center verilerine göre genç kadınların %90’ı filtre kullanırken, filtre kullanılan içeriklerin aldığı beğeni sayısı normalin yalnızca biraz üzerinde.
Business | Workspitality ile Ofisler Artık İletişim Odaklı
Uzun süren ve hâlâ hibrit formlarda devam etmekte olan ‘home-office’ kültürünün ardından çalışanları yeniden fiziksel olarak bir araya getirmek isteyen ofislerin oyunlarını geliştirmeleri gerektiği düşünülüyor. İş (work) ve misafirperverlik (hospitality) kelimelerinin birleşiminden oluşan ‘workspitality’ de, çalışma alanlarından beklenen konforu ifade etmek için kullanılıyor. Artık ofislerin verimlilikten ziyade, çalışanları bir araya getirmek ve yaratıcılığı tetiklemek üzere var oldukları düşünülüyor. Dolayısıyla da çalışanlara anlamlı deneyimler sunmaları isteniyor. Londra’daki Hoxton Otel bir bölümünü çalışma alanı olarak açarak evi anımsatan bir iç mimari, çalışanların masalarına getirilen sağlıklı atıştırmalıklar ve yaratıcılığı tetikleyecek aktiviteler sunuyor. Mimari şirketi Snøhetta ise alıştığımız anlamda ofis mobilyalarının tamamen ortadan kalktığı, Japon stili sedirler kullanılarak çalışanların rahatça çalışmasına alan tanınan ofisler tasarlıyor.
Moda | Teknoloji ve Renklerden İlham Alan Glitchcore
Bilgisayar ekranları hata verdiğinde ortaya çıkan o renkli ve pikselli görünümleri bilirsiniz. İşte o görünümün giysilerdeki yansımasına ‘glitchcore’ adı veriliyor. Moda alanındaki trendleri belirleyen TikTok’ta karşımıza sıkça çıkan bir trend olan ‘glitchcore’ için teknoloji ve renklerden ilham alan bir mini-trend diyebiliriz. ‘Glitch’ sistemde kısa süreli hata anlamına geliyor. ‘Glitchcore’ estetiğinde de o hata ekranlarını andıran desenlerdeki kumaşlar kullanılarak yapılmış tulumlar, elbiseler karşımıza çıkıyor. Üstelik de trendi izleyenler arasında Balenciaga, Vetements gibi büyük markalar da yer alıyor.
Gastronomi | Yeme-içme Sektörünün Karanlık Yüzü Televizyon programlarında bağıran erkek şeflerin tansiyonu yükselttiği anları anımsarsınız. Peki benzer bir yaklaşımın mutfakların günlük rutininde de sıkça görüldüğünü hiç düşünmüş müydünüz? Cardiff Üniversitesi’nin Avrupa, Asya, Avustralya ve Kuzey Amerika’dan 47 şefin katılımıyla gerçekleştirdiği araştırmaya göre, uzun çalışma saatleri, diğer insanlardan uzak olmak, dar ve çoğunlukla camları olmayan mutfaklarda çalışmak, yeme-içme sektöründe kötü muameleye ortam hazırlayabiliyor. Birçok şef ve endüstri çalışanının sıkça vurguladığı bu zararlı ve zamanı geçmiş çalışma düzeninin, gençleri endüstriden uzaklaştıran en temel nedenler arasında yer aldığı bildiriliyor. Araştırma pek çok şefin, normalde tahammül göstermeyecekleri ve kendileri katılmayacakları davranışları “mutfak şartları dahilinde” normal olarak kabul ettiğini de ortaya koyuyor. | |||
| |||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||