22 Mayıs 2020 Cuma

Çimlendirme Toprağı Nasıl Hazırlanır?



Çimlendirme Toprağı Nasıl Hazırlanır?

Tohumun çimlenmesinde ısı, nem, ışık gibi faktörler yanında çimlendirme yöntemimize göre kullanacağımız toprakta önem arz etmektedir. Çimlendirme için kullanılan toprağın genel özellikleri arasında tohumun çimlenme aşamasındaki ihtiyaç duyduğu ve dışarıdan alması gerekli besin ve mineral bileşenlerini içermesi, yumuşak olması, özellikle de dezenfekte olması önemlidir. 


Çünkü hastalık etkenleri taşıyan toprak özellikle de mantar gibi enfeksiyon artıklarını barındıran toprak çimlenme aşamasında bu zararlıları bitkiye de bulaştıracağı için bu konuya dikkat etmek gerekecektir. Bunun haricinde çimlendirme toprağında kullanılacak bileşenler içerisinde yabancı ve istenmeyen otların tohumları bulunmaması gerekir. Bu tip istenmeyen tohumlar da topraktan besin alacağından bizim çimlendirmek istediğimiz tohum ile aralarında yarışma olacak ve istediğimiz sonuçtan daha olumsuz tablolar görme ihtimalimiz artacaktır. Bitkinin özellikle çimlenme döneminde fosfat ihtiyacının yoğun olduğu bilinmelidir.


Tohum çimlendirme toprağı içerisinde talaş parçaları, bahçe toprağı, bahçe çürükleri (yaprak vs),torf, hayvan gübreleri, çeşitli tarımsal kalıntılara ilave olarak kum, perlit, ponza parçaları, vermikülit gibi bileşenlerde çimlendirme toprağında yer alabilir. Ayrıca sizler evlerinizde bu imkanlara ve gerekli malzemelere sahip değilseniz bitki ürünleri satan yerlerden kolayca temin edebilirsiniz.
Bizler doğal üretim, ilaçsız üretim amacıyla ürün yetiştirip hormonsuz ve doğal yollarla bitki elde etme amacında olduğumuz için kimyasalllardan mümkün olduğunca uzak durarak çimlendirme aşamasını gerçekleştirmeliyiz. Bu sebeple çimlendirme aşamasındaki dikkatimiz bitkinin büyümesi ve ürün vermesi safhalarına kadar etki eden bir periyodun başlangıcıdır. Çimlendirme toprağının tekrar tekrar kullanılması hastalık bulaşma riskini artıracağından ve dezenfeksiyonu zorlaştıracağından bir kez kullanılmalıdır. Yani her tohum çimlendirme işleminde bu faktör göz önünde tutulmalıdır.
Kendim tohum çimlendirirken şu şekilde bir toprak hazırlıyorum; Bahçe toprağı, koyun-keçi gübresi, tarım perliti, doğal torf,  az miktarda kum ile bu karışımı hazırlamaktayım. Dikkat ettiğim noktalar ise özellikle bahçe toprağı ve kullandığım kumu öncelikle fırında 200 derecede 20-30 dakika bekletiyorum. Böylelikle mantar, zararlı tohum gibi etkenlerin bulaşması ihtimali önemli ölçüde azalmakta. Bu kısımı kimyasalla ve ilaçla da halledebiliriz ancak biz ilaç kullanmadan doğal yollarla üretim yapma sevdasına sahibiz. Daha sonra fırınlanmış olan bu toprak- kum karışımına iyice mikronize hale getirdiğim koyun ve keçi gübresi karışımını ve perlit ve torfu birlikte ilave ederek karıştırmaktayım. Sonrasında ise hazırladığım viyollere bu toprağı koyuyorum. Bir sonraki aşamada ise yerli ve doğal tohumlarımı ekip  fide oluşturarak o yılki çimlendirme işlemimi tamamlamaktayım.
Kaynak: www.saftohum.com

2 yorum:

Okuyucunun Dikkatine

Blog sayfamda sağlıklı yaşam, diyet ve kişisel bakım konularını kapsayan yazılar genel bilgilendirme amaçlıdır. Kategoride çeşitli hastalıklar için evde bitkisel çözüm önerileri, besleyici fonksiyonel gıda takviyeleri, doğal cilt ve saç bakımı maskesi tarifleri ile uygulanışları, kilo kontrolüne yardımcı diyet listeleri ve sağlıklı beslenme programları yer almaktadır. İlgili besinin, ürünün ya da diyet listesinin etkileri her bünyede değişkenlik gösterebilir. Yazı yayına alındıktan sonra, zaman içerisinde güncelliğini ve geçerliliğini yitirebilir. Sunmuş olduğum bilgiler hiçbir zaman doktor teşhisinin yerini tutmaz, reçete niteliği taşımaz. Bilgileri uygulamadan önce alanında uzman görüşü almanızı tavsiye eder; aksi durumda oluşabilecek yan etkilerden sorumlu tutulamayacağımı önemle hatırlatırım.
GÖRÜŞLERİNİZ BENİM İÇİN DEĞERLİDİR!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...

40 İĞNE OYASI - İĞNELİK İLE MOTİF YAPIMI - NaLaN'ın ATÖLYESİ

  SALON - YATAK ODASI TAKIMI İĞNE OYASI DÜĞÜMÜ İLE YAPILIYOR Adım adım resimli ve videolu anlatım 40 İĞNE OYASI - İĞNELİK İLE MOTİF YAPIMI  ...