21 Şubat 2021 Pazar

Koli Bantı ile Lamba Nasıl yapılır?

 Super Easy Clear Adhesive Lamp Shade

Koli Bantı ile Lamba Nasıl yapılır?

Bu proje süper kolay, hızlı ve ucuz. İhtiyacınız olan tek şey yapışkan bant rulosu, paketleme için kullandığınız koli bant ve evde zaten sahip olduğunuz diğer bazı şeyler. Farklı boyutlarda yapabilir ve tavan asılı lamba, gece veya ayakta lamba gölgesi olarak kullanabilirsiniz.


Adım 1: Malzemelerinizi Toplayın

Gather Your Materials
İhtiyacınız olacak:
  • Koli bantı
  • Lamba tutucu 
  • Bir ampul
  • Bir salata kasesi, abajurunu istediğin boyutta. Metal bir tane kullanmanızı öneririm, çünkü çalışmak için dayanıklı ve hafiftirler, ancak ahşap bir tane veya cam bir tane de kullanabilirsiniz.
  • Biraz bebek pudrası. Evde öncekiler yoksa vücut tozu, ayak tozu ve hatta mısır nişastası kullanabilirsiniz.
  • Makas
  • Fırça
  • Kalem

Her yere bebek pudrası almak istemiyorsanız, üzerinde çalıştığınız yüzeyi örtmek için bazı gazeteler almanızı öneririm. Ayrıca giysilerinizin tozla kaplanacağını unutmayın, ancak endişelenmeyin, kolayca yıkanabilir.

Adım 2: Yüzeyi Hazırlayın

Prepare the Surface
Prepare the Surface

Salata kasesinin dış kısmına biraz vücut pudrası serpin ve elinizi kullanarak yüzeye yayın. Kasenin tamamen kapalı olduğundan emin olun.

Bu arada, bazı gazeteleri yaymayı unutmayın, böylece ortalığı dağıtmazsınız. 

Adım 3: Bantla Örtün

Cover With Tape
Cover With Tape
Cover With Tape

Kasenin dış kısmını bant parçalarıyla örtün. Her yöne gidin, tonlarca katman ekleyin ve bandın kırışıklıklar alması konusunda endişelenmeyin, bunlar lambaya doku ekleyerek harika görünmesini sağlayacaktır.

Bir abajur için bir rulo bant kullanıyorum. Kaseye katmanlar eklemek gölgemizi kalınlaştırır ve bu kalınlık yapı sağlar, böylece gölge yarım küre şeklini korur.

Adım 4: Bandın Güvenli Bir Şekilde Yapıştığından Emin Olun

Make Sure the Tape Is Securely Adhered

Tüm bandı kasenize eklemeyi bitirdikten sonra, tüm bant katmanlarının sıkıca bastırıldığından emin olmak için ovalarken kaseye bastırmak için makasınızın arkasını kullanın.

Adım 5: Fazlalığı Kesin

Cut Out the Excess

Kasenin sınırlarını aşan fazla banttan kurtulmak için makasınızı kullanın. Kasenin sınırına mümkün olduğunca yakın kesin.

Adım 6: Gölgeyi Kaseden Çıkarın

Remove the Shade From the Bowl
Remove the Shade From the Bowl
Remove the Shade From the Bowl
Remove the Shade From the Bowl
Remove the Shade From the Bowl

Parmaklarınızı kullanarak bant katmanlarının kenarlıklarını kaseden uzaklaştırmayı deneyin.

Bunu kasenin etrafında azar azar yapmanız gerekecek. Hepsini tek bir yönden bir kez yapmaya çalışmayın.

Gölgeyi kaseden tamamen çıkarana kadar kenarlıkları yuvarlamaya devam edin.

Bantla başlamadan önce kasenizi tozla tamamen örtmek önemlidir, bunu yapmazsanız bant yüzeye yapışır ve bu adımı yapmak çok zor olacaktır.

Kaseden gölgeyi tamamen bıraktıktan sonra, bant tabakasının yapışkan kısmının gölgenin içbükey tarafında (içinde) olduğundan emin olarak gölgeyi yeniden şekillendirmek için ellerinizi kullanın.

Adım 7: Gölgeyi Toz haline getirin

Powder the Shade
Powder the Shade
Powder the Shade

Yapışkan tarafı girdikten sonra, gölgeye biraz pudra serpin ve yüzeyin her yerine dağıtmak için bir fırça kullanın. Banta yapışmayan fazla tozu atın.

Pudra Toz, abajur yarı saydam hale getirilmesine yardımcı olurken, her şeye yapışan bantlara karşı ince bir koruma katmanı sağlayacaktır.

Adım 8: Kenarları düzeltelim

Define the Border of the Shade

Gölgenizin kenarını kesmek için makasınızı kullanın.

Burada minimalist, temiz, düz bir çizgide tutmaya karar verdim, ancak taraklı bir kenar keserek dekoratif bir kenar yapmaya karar verebilir veya zig-zag tarzına gidebilirsiniz.

Adım 9: Lamba Tutucuyu Ekleyin

Add the Lamp Holder
Add the Lamp Holder
Add the Lamp Holder
Add the Lamp Holder

Lamba tutucuyu tutmak için lamba gölgenizi hazırlayın. Kablonuzu geçirmek için delik açmanız gereken yeri işaretlemek için kaleminizi kullanın.

Şimdi lamba tutucuyu gerekli talimatları izleyerek yerleştirin ve ampulü vidala... Ve işin bitti!

Adım 10: Şaşırtıcı Yeni Lamba Gölgenizi Kullanın!

Use Your Amazing New Lamp Shade!
Use Your Amazing New Lamp Shade!
Use Your Amazing New Lamp Shade!

Bant üzerindeki kırışıklıkların hem kapatıldığında hem de açıkken lamba gölgesine doku vermesini seviyorum.

Daha önce de belirtildiği gibi, bu gölgeyi bir masa, gece standı, tavan veya ayakta lamba olarak kullanabilirsiniz. Farklı boyutlarda salata kaseleri ile bir dizi lamba tonu yapmayı deneyin ve evinizi koordineli bir şekilde dekore etmek için kullanın.

Umarım hoşuna gitmiştir!

KAYNAK: Super Easy Clear Adhesive Lamp Shade : 10 Steps (with Pictures) - Instructables


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Okuyucunun Dikkatine

Blog sayfamda sağlıklı yaşam, diyet ve kişisel bakım konularını kapsayan yazılar genel bilgilendirme amaçlıdır. Kategoride çeşitli hastalıklar için evde bitkisel çözüm önerileri, besleyici fonksiyonel gıda takviyeleri, doğal cilt ve saç bakımı maskesi tarifleri ile uygulanışları, kilo kontrolüne yardımcı diyet listeleri ve sağlıklı beslenme programları yer almaktadır. İlgili besinin, ürünün ya da diyet listesinin etkileri her bünyede değişkenlik gösterebilir. Yazı yayına alındıktan sonra, zaman içerisinde güncelliğini ve geçerliliğini yitirebilir. Sunmuş olduğum bilgiler hiçbir zaman doktor teşhisinin yerini tutmaz, reçete niteliği taşımaz. Bilgileri uygulamadan önce alanında uzman görüşü almanızı tavsiye eder; aksi durumda oluşabilecek yan etkilerden sorumlu tutulamayacağımı önemle hatırlatırım.
GÖRÜŞLERİNİZ BENİM İÇİN DEĞERLİDİR!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...

40 İĞNE OYASI - İĞNELİK İLE MOTİF YAPIMI - NaLaN'ın ATÖLYESİ

  SALON - YATAK ODASI TAKIMI İĞNE OYASI DÜĞÜMÜ İLE YAPILIYOR Adım adım resimli ve videolu anlatım 40 İĞNE OYASI - İĞNELİK İLE MOTİF YAPIMI  ...