21 Şubat 2014 Cuma

Bal ile yapılan bitkisel ilaçlar


Bal ile yapılan bitkisel ilaçlar

Papatya
Türü: Çiçek

Hastalık: Mide rahatsızlıkları

Tedavi: Papatya kantaronla beraber kaynatılıp balla tatlandırılıp içilmeye devam edilirse faydalıdır.






Rezene



Türü: Bitki

Hastalık: Tıkanık damar açıcı
Tedavi: Rezene kaynatılıp balla tatlandırılarak içilmeye devam edilirse, karaciğer damarlarını açar.




Ihlamur
Türü: Ağaç
Hastalık: Stres
Tedavi: Kaynatılıp içilir, yada içilen suya katılır. Yan Tesiri: Aşırı miktarda ıhlamur uzun süre kullanılırsa kalbe zarar verir. Bazılarında bahar nezlesi yapar. Oğul otu ile beraber kullanılır. Bahar nezlesi içinde balla karıştırılıp yenir.



Kimyon
Türü: Baharat
Hastalık: Nefes darlığı
Tedavi: Kimyon sirke ile kaynatılıp balla tatlandırılarak içilmeye devam edilir.



Kantaron
Türü: Çay

Hastalık: Karaciğer yetersizliği

Tedavi: Kantaron, ayrık otu kökü ile beraber kaynatılıp balla tadlandırılarak içilmeye devam edilir.








Bögürtlen

Türü: Meyve

Hastalık: Soğuk algınlığı

Tedavi: Böğürtlen yaprağı, biberiye, nane kaynatılıp balla tatlandırılarak içilmeye devam edilir.



Kuşburnu
Türü: Meyve

Hastalık: Grip

Tedavi: Kuşburnunda bol miktarda C vitamini olduğu için, vucudun direncini arttırır. Vucudu soğuktan mütevellid rahatsızlıklara karşı korur. Kaynatılıp balla tatlandırılarak birer su bardağı içilir.





















Kekik

Türü: Ot

Hastalık: Ülser

Tedavi: Kekik kaynatılıp balla tatlandırılıp günde 3 çay bardağı içilmeye devam edilirse mide rahatsızlıklarına faydalıdır.
Anason

Türü: Bitki

Hastalık: Balgam

Tedavi: Anason tohumu kaynatılıp balla tatlandırılarak içilmeye devam edilir. Yan Tesiri: Bilinen herhangi bir yan tesiri yoktur.

TEŞEKKÜRLER MAHMURE.COM

2 yorum:

  1. Benim favorim papatya çayı..Ayrıca bilimsel etkisini falan bilemem, uyumadan önce içersem o gece huzurlu uyuyorum, denemek isteyene tavsiyeler part1 :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiye için teşekkürler..hemen deneyeceğim. Ben de hamileliğimde rezene içmiştim :)

      Sil

Okuyucunun Dikkatine

Blog sayfamda sağlıklı yaşam, diyet ve kişisel bakım konularını kapsayan yazılar genel bilgilendirme amaçlıdır. Kategoride çeşitli hastalıklar için evde bitkisel çözüm önerileri, besleyici fonksiyonel gıda takviyeleri, doğal cilt ve saç bakımı maskesi tarifleri ile uygulanışları, kilo kontrolüne yardımcı diyet listeleri ve sağlıklı beslenme programları yer almaktadır. İlgili besinin, ürünün ya da diyet listesinin etkileri her bünyede değişkenlik gösterebilir. Yazı yayına alındıktan sonra, zaman içerisinde güncelliğini ve geçerliliğini yitirebilir. Sunmuş olduğum bilgiler hiçbir zaman doktor teşhisinin yerini tutmaz, reçete niteliği taşımaz. Bilgileri uygulamadan önce alanında uzman görüşü almanızı tavsiye eder; aksi durumda oluşabilecek yan etkilerden sorumlu tutulamayacağımı önemle hatırlatırım.
GÖRÜŞLERİNİZ BENİM İÇİN DEĞERLİDİR!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...

40 İĞNE OYASI - İĞNELİK İLE MOTİF YAPIMI - NaLaN'ın ATÖLYESİ

  SALON - YATAK ODASI TAKIMI İĞNE OYASI DÜĞÜMÜ İLE YAPILIYOR Adım adım resimli ve videolu anlatım 40 İĞNE OYASI - İĞNELİK İLE MOTİF YAPIMI  ...