1 Mart 2021 Pazartesi

En Şirin Tişört Kedi Çadırı Nasıl Yapılır

 

Kendin Yap: Eski Tişörtten Kedi Çadırı Yapımı

Kediler kendine has canlılar ve küçük, kapalı alanlarda yalnız başlarına zaman geçirmeye ne kadar düşkün oldukları da hepimizin malumu. Malumumuz olan bir şey daha var, piyasada satılan kedi evi, kedi yatağı, kedi yuvası gibi şeylerin çok pahalı olduğu. İşte tam burada devreye kendin yap fikirleri giriyor ve eski tişörtten kedi çadırı yapımı da bu fikirlerden biri. Eski tişörtten kedi çadırı yapımı hem masrafsız, hem tüylü kankanıza kendi emeğinizle harika bir yuva yapmanın keyfini yaşamanızı sağlayacak, tabi tüylü kankanıza da bir çadır sahibi olmanın keyfini yaşatmanızı.


Malzemeler
  • Orta boy bir tişört
  • 40×40 boyutunda bir karton
  • 2 tel askı (bildiğimiz dolap askısı)
  • Bant
  • Çengelli iğne
  • Kesmek ve bükmek için pense

Yapılışı

Gördüğünüz gibi ev yapımı kedi çadırı için ihtiyacınız olan hiç bir ekstra malzeme yok, hepsi hepimizin evinde bulunan şeyler. Geçelim kedi çadırı yapılışına.



1.Adım: Askıları kesin

Askıların kıvrık kısımlarını pense yardımı ile kesin


2.Adım: Askıları şekillendirin

Askıları çadırın iskeletini oluşturacak şekilde şekillendirin, yani yukarıdaki resimdeki şekli verecek şekilde kıvırın. Bunu elinizle yapabileceğiniz gibi pense yardımıyla da yapabilirsiniz. Akıların kartonun uçlarına yerleşeceğini göz önünde bulundurarak şekil verirken kartonu ölçek alın, kartonun ucuna oturacak hale gelinceye dek bükün.


3. Adım: Kartonu kuvvetlendirin

Çadırımızın tabanı olacak kartonu kenarlarına ek karton parçası koyup bantlayarak güçlendirin.


4. Adım: Kartonun 4 köşesine delik açın

Bu delikleri açmak için bir çividen ya da vidadan ya da herhangi bir delici aletten faydalanabilirsiniz.


5. Adım: Askıları birleştirin

Askıları yukarıdaki şekildeki gibi birleştirip tam tepe kısmının ortasından sağlamca bantlayın.


6. Adım: Askıları deliklere yerleştirin

Askıları kartonda açtığınız deliklere yerleştirin, bunu yaparken alttan biraz çıkmasına dikkat edin.


Bu şekilde alttan biraz çıkmalı askıların uçları.


7. Adım: Askıları bantlayın

Askıların ucunu kıvırın ve sabitleyecek şekilde bantlayın.


8. Adım: Kontrol edin

Çadırımızın iskeletini kontrol edin, her yerinin sağlam olduğundan emin olun.


9. Adım: Tişörtü iskelete geçirin

Tişörtü çadırın iskeletinin üzerinden geçirin ve tişörtün boyun deliği önde gelecek şekle getirin. Tişörtün boyun kısmı öne katlayacağınız kısmıysa çadırın tabanına gelmeli.


Tabana gelen kısmı bu şekilde katlayın ve kenarlardan çengelli iğne ile tutturun. Çengelli iğnelerin ucunu pense ile sıkıştırın, böylece açılma olasılığını ortadan kaldırın.

İşte ev yapımı kedi çadırı hazır. Artık bu harika çadırı tüylü kankanıza verme zamanı geldi, güle güle kullanması dileğiyle 🙂 .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Okuyucunun Dikkatine

Blog sayfamda sağlıklı yaşam, diyet ve kişisel bakım konularını kapsayan yazılar genel bilgilendirme amaçlıdır. Kategoride çeşitli hastalıklar için evde bitkisel çözüm önerileri, besleyici fonksiyonel gıda takviyeleri, doğal cilt ve saç bakımı maskesi tarifleri ile uygulanışları, kilo kontrolüne yardımcı diyet listeleri ve sağlıklı beslenme programları yer almaktadır. İlgili besinin, ürünün ya da diyet listesinin etkileri her bünyede değişkenlik gösterebilir. Yazı yayına alındıktan sonra, zaman içerisinde güncelliğini ve geçerliliğini yitirebilir. Sunmuş olduğum bilgiler hiçbir zaman doktor teşhisinin yerini tutmaz, reçete niteliği taşımaz. Bilgileri uygulamadan önce alanında uzman görüşü almanızı tavsiye eder; aksi durumda oluşabilecek yan etkilerden sorumlu tutulamayacağımı önemle hatırlatırım.
GÖRÜŞLERİNİZ BENİM İÇİN DEĞERLİDİR!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...

40 İĞNE OYASI - İĞNELİK İLE MOTİF YAPIMI - NaLaN'ın ATÖLYESİ

  SALON - YATAK ODASI TAKIMI İĞNE OYASI DÜĞÜMÜ İLE YAPILIYOR Adım adım resimli ve videolu anlatım 40 İĞNE OYASI - İĞNELİK İLE MOTİF YAPIMI  ...