23 Eylül 2021 Perşembe

Shibori Adım Adım Tekniği: Nasıl Yapılacağını Bilin ve Öğrenin

Ev

Shibori Adım Adım Tekniği: Nasıl Yapılacağını Bilin ve Öğrenin


El işinin çeşitli yönlerine girmeyi seven herkes, Japon tekniklerinin el işi ürünlerin üretiminde büyük müttefikler olduğunu bilir, değil mi? Ve shibori onlardan biri! 


Ayrıca bkz.

Shibori Nedir Nasıl Yapılır Örneklerle Shibori Tekniği

Shibori tekniği hakkında her şey

Shibori, Japonya'daki en eski kumaş boyama tekniklerinden biridir.1300 yıldan eskidir! “Shibori” terimi, bizim dilimizde sıkıştırmak, bükmek, ezmek anlamına gelir… 

Shibori, diğerlerinin yanı sıra lastik bantlar, iplikler, ahşap gibi çeşitli aletler kullanılarak gerçekleştirilebilir.

İlginç buldunuz mu? Bu nedenle, bir shibori'nin nasıl yapıldığını aşağıda adım adım görün.

Adım adım Shibori tekniği

Shibori yapmanın birçok yolu ve farklı enstrümanı olduğunu fark etmiş olabilirsiniz, değil mi? Bu içerikte özellikle ayırdığımıza itajime denir ve Faz Fácil web sitesinden alınmıştır 

Bunu yapmak için ihtiyacınız olacak:

  • Pamuklu kumaşlar için boya (burada turkuaz ve çivit mavisi kullanılacaktır)
  • boya sabitleyici 
  • mandal
  • Lastik eldivenler
  • Pamuk kumaş
  • karton parçaları
  • dondurma çubukları
  • Çorba kaşığı
  • derin tava
  • stilet veya makas
  • lastikler
  • kurşun kalem veya kalem
  • tas

Şimdi adım adım gidelim!

1. Kumaşı tamamen temiz olacak şekilde yıkayın. Kuruduktan sonra ütüleyin. 

2. Kumaşı akordeon gibi birkaç kez uzunlamasına katlayın. Kıvrımların her zaman aynı boyutta olduğundan emin olun.

3. Bitirdikten sonra kumaşın bir köşesini çapraz olarak katlayın.

4. Bu yapıldıktan sonra, kumaş küçük bir üçgene dönüşene kadar her zaman aynı boyutu koruyarak katlamaya devam edin.

5. Bu üçgeni alın ve aşağıdaki resimde gösterildiği gibi kartonun üzerine çizin.

6. Gevşememesi için kumaş üçgenin üzerine bir tutturucu yerleştirin.

7. Makas veya bıçak kullanarak, yaptığınız işarete göre iki parça karton kesin. 

8. Bir karton parçasını üçgenin önüne ve diğerini arkaya yerleştirin ve buzlu şeker çubukları ve lastik bantlarla sabitleyin. Lastikleri sıkıca bükün, böylece her şey rahattır.

9. Şibori'nin üzerini örtmek için tencereyi suyla doldurun ve ateşi yakın.

10. Kaynamaya başlayınca iki yemek kaşığı bir boya ve bir yemek kaşığı başka bir boya ekleyin (burada iki indigo ve bir turkuaz, ne çok koyu ne çok açık bir mavi ton yarattı). 

Bundan daha büyük bir parça boyamaya karar verirseniz (bir servis altlığında kullanılan boyut), bu oranı 2'ye 1 tutarak boya miktarını artırmanız yeterlidir.

11. Shibori'yi boyaya batırın ve 30 dakika karıştırın. 

12. İki yemek kaşığı çözülmüş sabitleyici ile bir kase soğuk suya, shibori'yi daldırın. 

30 dakika orada bırakın ve ardından musluğun altında durulayın.

Boyayı elinizden çıkarmak zor olduğu için bu işlemde eldiven takmayı unutmayın.

13. Shibori'yi dışarıya asın ve açmadan önce en az iki saat boşalmasına izin verin. Tamamen kuruması gerekmese de ıslak olarak açarsanız eser lekelenebilir.

Shibori'nizi açtığınızda sadece sonucu görün!

Bu aşamada adım adım üçgen şekil kullanıldı. Ancak aynı işlemi dikdörtgenlerle de yapabilirsiniz. İşte ipucu!

İlham almak için Shibori parçaları

Şimdi, ister kişisel ister yatak için bazı kıyafetleri kişiselleştirmek istemeden önce iki kez düşünmemek ve ilham almak için shibori tekniği ile yapılmış bazı parçaları ve baskıları tanımanın zamanı geldi.

Kaynak: https://www.revistaartesanato.com.br/tecnica-shibori-passo-a-passo

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Okuyucunun Dikkatine

Blog sayfamda sağlıklı yaşam, diyet ve kişisel bakım konularını kapsayan yazılar genel bilgilendirme amaçlıdır. Kategoride çeşitli hastalıklar için evde bitkisel çözüm önerileri, besleyici fonksiyonel gıda takviyeleri, doğal cilt ve saç bakımı maskesi tarifleri ile uygulanışları, kilo kontrolüne yardımcı diyet listeleri ve sağlıklı beslenme programları yer almaktadır. İlgili besinin, ürünün ya da diyet listesinin etkileri her bünyede değişkenlik gösterebilir. Yazı yayına alındıktan sonra, zaman içerisinde güncelliğini ve geçerliliğini yitirebilir. Sunmuş olduğum bilgiler hiçbir zaman doktor teşhisinin yerini tutmaz, reçete niteliği taşımaz. Bilgileri uygulamadan önce alanında uzman görüşü almanızı tavsiye eder; aksi durumda oluşabilecek yan etkilerden sorumlu tutulamayacağımı önemle hatırlatırım.
GÖRÜŞLERİNİZ BENİM İÇİN DEĞERLİDİR!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...

40 İĞNE OYASI - İĞNELİK İLE MOTİF YAPIMI - NaLaN'ın ATÖLYESİ

  SALON - YATAK ODASI TAKIMI İĞNE OYASI DÜĞÜMÜ İLE YAPILIYOR Adım adım resimli ve videolu anlatım 40 İĞNE OYASI - İĞNELİK İLE MOTİF YAPIMI  ...