18 Kasım 2017 Cumartesi

Tığ İşi Kolay Parmaksız Eldiven Yapımı

tig-isi-kolay-parmaksiz-eldiven-tarifi-12

Tığ İşi Kolay Parmaksız Eldiven Yapımı
Tığ işi örgüler ile kolay ve hızlı örgü modelleri yapabilirsiniz.Bu parmaksız eldiven örgü modelini ister kendiniz ister sevdikleriniz için kullanabilirsiniz.

Malzemeler

Yapılışı

1) Öncelikle zincir çekiyoruz ve bileğimizi ölçüyoruz. Böylece kendinize en uygun eldiveni yapabilirsiniz. Zincir sayınızın çift sayı olmasına dikkat edin. Zinciri yeteri kadar çektikten sonra ilmek kaydırma yaparak sırayı bitirelim.
2) 2 zincir çekip 3. zincirden itibaren her ilmeğe 1 tane ikili trabzan yapalım. İlmek kaydırma ile sırayı bitirelim.
3) Tekrar 2 zincir çekip bir üst sıraya çıkalım. Burada 10 sıra boyunca tığ işi lastik yapmamız gerekiyor. 2 zincir çekip bir üst sıraya çıktığımızda ilk önce trabzanın önünden ilmek alıp ikili trabzan yapıyoruz. Yanındaki trabzanın ise arkasından alıp ikili trabzan yapıyoruz. Sırası ile bir önden, bir arkadan ilmek alıp ikili trabzan yapıp her defasında ilmek kaydırma yapıp birleştiriyoruz.
4) Bu şekilde ben 10 sıra yaptım. Siz dilerseniz daha az ya da daha fazla yapabilirsiniz.
5) 2 zincir çekip bir üst sıraya çıktığımızda artırma ya da eksiltme yapmadan 2 sıra boyunca düz bir şekilde ikili trabzan yapalım.
6) 2 zincir çekip bir üst sıraya çıkalım ve yanındaki trabzanın üstüne resimde görüldüğü gibi iki tane ikili trabzan yapıp ilk artırmamızı yapmış olalım, sonrasını her ilmeğe 1 tane ikili trabzan yapalım.
7) Yine bir üst sırada 2 zincir çekiyoruz. Yandaki trabzanın üstüne 1 tane ikili trabzan yapalım. Onun yanındakine ise yine 2 tane ikili trabzan yapıp ikinci artırmamızı yapalım. Ben bu şekilde 6 ya da 7 kez artırma yapıyorum. Umarım resimden anlayabilirsiniz 🙂
Artırmalar bu şekilde hep üst üste gelecek.
8) Bir üst sırada ilmek kaydırma ile birleştirme yapıp 2 zincir çekmeden baş parmağınızı ölçerek ilmek kaydırma yapıyoruz. Ben 16. deliğe ilmek kaydırma yaptım. Bu sayı sizde tığınıza, ipinize ve parmağınıza göre değişim gösterecektir.
9) Bir üst sıraya yine 2 zincir çekip çıkıyoruz ve normal ikili trabzan yaparak 3 sıra örüyoruz.
10) Bir üst sırada 1 sıra lastik örüyoruz ve ipi koparıyoruz.
(Siz parmak uzunluğunuza göre kaç sıra lastik yapacağınıza karar verebilirsiniz)
11) Baş parmağın olduğu kısma da bir sıra lastik örüp ipi koparıyoruz ve eldivenimiz hazır 🙂
Ben minik bir kalp ile biraz renk katmak istedim.

Kalp

Sihirli halka yapıyoruz. Üç zincir çekiyoruz. Ardından 3 tane üçlü trabzan yapıyoruz. 4 tane ikili trabzan yapıyoruz. 1 tane üçlü tırabzan yapıyoruz. 4 tane ikili trabzan yapıyoruz. 3 tane üçlü trabzan yapıyoruz. 3 zincir çekip ilmek kaydırma yapıp birleştiriyoruz.
Şimdiden ellerinize sağlık 😍

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Okuyucunun Dikkatine

Blog sayfamda sağlıklı yaşam, diyet ve kişisel bakım konularını kapsayan yazılar genel bilgilendirme amaçlıdır. Kategoride çeşitli hastalıklar için evde bitkisel çözüm önerileri, besleyici fonksiyonel gıda takviyeleri, doğal cilt ve saç bakımı maskesi tarifleri ile uygulanışları, kilo kontrolüne yardımcı diyet listeleri ve sağlıklı beslenme programları yer almaktadır. İlgili besinin, ürünün ya da diyet listesinin etkileri her bünyede değişkenlik gösterebilir. Yazı yayına alındıktan sonra, zaman içerisinde güncelliğini ve geçerliliğini yitirebilir. Sunmuş olduğum bilgiler hiçbir zaman doktor teşhisinin yerini tutmaz, reçete niteliği taşımaz. Bilgileri uygulamadan önce alanında uzman görüşü almanızı tavsiye eder; aksi durumda oluşabilecek yan etkilerden sorumlu tutulamayacağımı önemle hatırlatırım.
GÖRÜŞLERİNİZ BENİM İÇİN DEĞERLİDİR!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...

40 İĞNE OYASI - İĞNELİK İLE MOTİF YAPIMI - NaLaN'ın ATÖLYESİ

  SALON - YATAK ODASI TAKIMI İĞNE OYASI DÜĞÜMÜ İLE YAPILIYOR Adım adım resimli ve videolu anlatım 40 İĞNE OYASI - İĞNELİK İLE MOTİF YAPIMI  ...