25 Aralık 2013 Çarşamba

Ev Yapımı Snickers


Ev Yapımı Snickers 1

Ev Yapımı Snickers

Benim gibi Snickers severlere gelsin bu tarif... Nefis Yemek Tarifleri sitesinde Zeynep Özdemir'in paylaştığı tarifi en kısa sürede denemem lazım...


Malzemeler:
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 5 yemek kaşığı su
  • 5-6 damla limon suyu
  • 80 gr kaymak
  • 100 gr tuzsuz tereyağı
  • 1 çay kaşığı vanilya
  • 200 gr kabukları soyulmuş tuzsuz yer fıstığı(kavrulmuş)
Kaplama için;
  • 2 paket bitter çikolata

Hazırlanışı:
Şeker, su ve limon suyunu orta boy bir tavaya alıp şekerin fazla yanmamasına dikkat ederek karamelize edin. Rengi sütlü kahve rengine döndüğünde tereyağını ekleyip karıştırarak eritin daha sonra kaymağı ekleyip hızlıca karıştırın. En son fıstık ve vanilyayı ekleyip ocaktan alın. Karışımı bekletmeden yağlı kağıt serilmiş küçük bir tepsiye (ben 15×25 borcam kullandım) yayıp buzdolabına kaldırın. İyice donduktan sonra (yaklaşık 3 saat sürüyor), istediğiniz büyüklükte kesip, benmari usulü erittiğiniz çikolataya bulayarak yağlı kağıt serilmiş bir tepsiye alın. Çikolata donuncaya kadar (yaklaşık bir saat)  buzdolabında beklettikten sonra snickerslar servise hazır. Afiyet olsun.
Not: Buzdolabından çıkınca karamel çok sert oluyor bu yüzden servisten 10-15 dakika önce çıkartmanızı tavsiye ederim.

ev-yapimi-snickers-2

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Okuyucunun Dikkatine

Blog sayfamda sağlıklı yaşam, diyet ve kişisel bakım konularını kapsayan yazılar genel bilgilendirme amaçlıdır. Kategoride çeşitli hastalıklar için evde bitkisel çözüm önerileri, besleyici fonksiyonel gıda takviyeleri, doğal cilt ve saç bakımı maskesi tarifleri ile uygulanışları, kilo kontrolüne yardımcı diyet listeleri ve sağlıklı beslenme programları yer almaktadır. İlgili besinin, ürünün ya da diyet listesinin etkileri her bünyede değişkenlik gösterebilir. Yazı yayına alındıktan sonra, zaman içerisinde güncelliğini ve geçerliliğini yitirebilir. Sunmuş olduğum bilgiler hiçbir zaman doktor teşhisinin yerini tutmaz, reçete niteliği taşımaz. Bilgileri uygulamadan önce alanında uzman görüşü almanızı tavsiye eder; aksi durumda oluşabilecek yan etkilerden sorumlu tutulamayacağımı önemle hatırlatırım.
GÖRÜŞLERİNİZ BENİM İÇİN DEĞERLİDİR!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...

40 İĞNE OYASI - İĞNELİK İLE MOTİF YAPIMI - NaLaN'ın ATÖLYESİ

  SALON - YATAK ODASI TAKIMI İĞNE OYASI DÜĞÜMÜ İLE YAPILIYOR Adım adım resimli ve videolu anlatım 40 İĞNE OYASI - İĞNELİK İLE MOTİF YAPIMI  ...