15 Kasım 2014 Cumartesi

Ev Yapımı Ketçap Tarifi /// KEVSER'İN MUTFAĞINDAN





Ev Yapımı Ketçap Tarifi /// KEVSER'İN MUTFAĞINDAN


Kevser'in Notu ve Püf Noktaları
Uzun süredir yapmayı planladığım ketçabı nihayet geçtiğimiz hafta sonu yaptım. Kendim için en ideal lezzeti yakalamak için birkaç deneme yapmayı göze almıştım açıkçası. Ama şansım mı yaver gitti yoksa elim damak zevkimi tam olarak anladı mı artık bilmiyorum ama ilk atışta hedefi vurdum.  Çok hoş aromalı, uygun kıvamda harika bir Ketçap elde ettim.
Yaz domatesleri bitmeden siz de birkaç şişe yapıp atın kenara derim. İlk denemem olduğu için az miktarda hazırladım ben. Ama bir posta daha yapacağım fırsat bulabilirsem. Zaten muhtemelen bu lezzetli ketçaba alıştıktan sonra hazır ketçaplara burun kıvırmaya başlayacağız.


Ketçap için domates seçerken bulabildiğim en kırmızı ve etli domatesleri seçmeye çalıştım. Çok istediğim gibi bir domates bulmam mümkün olmadı ne yazık ki ama içime sinmeyen domatesle bile gayet lezzetli oldu. Söbü Çanakkale domatesleri Ketçap için uygun olacaktır bulabilirseniz. Ama muhtemelen benim domateslerimden daha etli olduğu için kaynama süresi değişecektir. Lütfen kaynama süresini kendi domatesinizin sululuk oranına göre ayarlayın. Eğer domatesinin çok suluysa 1 saatten daha uzun süre de kaynatmak zorunda kalabilirsiniz örneğin.
Sirke olarak ben üzüm sirkesi kullandım. Ama dilediğiniz sirkeyi kullanabilirsiniz. Bu nedenle tarifte özellikle belirtmedim ne sirkesi olduğunu. Kerevizin özellikle saplarını kullandım aroması daha yoğun hissedildiği için. Merak etmeyin ketçap kereviz kokmuyor, içinde kereviz olduğunun anlaşılması imkansız. Sadece aromasını dengeliyor. Aroma amaçlı eklediğim kereviz, sarımsak ve kerevizi içinde kaynatıp blenderdan geçirmeden içinden çıkardım ketçabın rengini açmaması için. Blenderdan geçirerek bu sebzelerin daha yoğun bir şekilde hissedilmesini de sağlayabilirsiniz dilerseniz. Ama bu şekilde ketçabın rengi turuncuya yakın bir kırmızı olacaktır.
Nişastayı ekledikten sonra ketçabı ikiye ayırıp yarısına acı biber ekledim. Böylece aynı anda hem acılı hem de acısız ketçap yapmış oldum. Siz de bu şekilde deneyebilirsiniz.
Afiyetle kalın...
Ev Yapımı Ketçap Tarifi
Malzemeler:
  • 2 kg kırmızı etli domates,
  • 1 baş soğan,
  • 3 iri diş sarımsak,
  • 4 adet yapraksız kereviz sapı,
  • 3/4 çay bardağı şeker,
  • 1/2  çay bardağı sirke,
  • 2 tepeleme yemek kaşığı nişasta,
  • 3 silme tatlı kaşığı tuz,
  • Acılı istiyorsanız 3-4 adet acı sivri biber.
Hazırlanışı:
  1. Domateslerin kabuklarını soyup rendeleyin veya blenderdan geçirin,
  2. Soğanı dörde bölün, sarımsakları iri iri doğrayın,
  3. Kereviz saplarını ikiye kesin,
  4. Rendelenmiş domatesi derin bir tencereye koyup içine soğan, sarımsak ve kereviz saplarını ekleyin ve ateşe alın,
  5. Orta hararetli ateşte üzeri açık biçimde  arada karıştırarak 45 dk-1 saat (miktarı yarı yarıya azalana kadar) kaynatın,
  6. İnce bir süzgeçten süzgecin üzerinde sadece soğan, sarımsak, kereviz sapı ve domatesin çekirdekleri kalacak şekilde bir kaşığın sırtıyla bastırarak geçirin,
  7. Pürüzsüz kıvamdaki domatesi daha küçük bir tencereye alın,
  8. Bir kaseye sirke, nişasta ve süzdüğünüz domatesten 1 kepçe alıp nişasta iyice ezilip topakları gidene kadar karıştırın,
  9. Bu karışımı tencereye ekleyip hızlıca karıştırın,
  10. Acılı yapmak için bu aşamada biberlerin çekirdeklerini ayıklayıp dörde bölün ve domatese ekleyin,
  11. Tencereyi ocağa koyun ve  kısık ateşte sık sık karıştırarak koyulaşana kadar pişirin,
  12. Tuzunu ve şekerini ekleyip karıştırarak 5 dk. daha kaynatın,
  13. En son tadını kontrol edip gerek duyarsanız tuz, şeker veya sirke ekleyerek lezzetini damak zevkinize göre ayarlayın,
  14. Bu eklemeyi yaptıktan sonra ketçabınızı birkaç dakika daha kaynatmayı ihmal etmeyin,
  15. Acı biber koyduysanız biberleri bu aşamada içinden alın,
  16. Ketçabı cam kavanozlara paylaştırıp kapaklarını sıkıca kapatıp ters çevirin ve bu şekilde soğuyana kadar bekletin,
  17. Güneş görmeyen serin bir dolapta saklayın.
Afiyet olsun...    
Tarifi denemeden önce üst kısımda yer alan yazıyı mutlaka okuyun. Tarifle ilgili işinize yarayacak püf noktaları bulabilirsiniz.

TEŞEKKÜRLER 
https://www.kevserinmutfagi.com/ev-yapimi-ketcap-tarifi.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Okuyucunun Dikkatine

Blog sayfamda sağlıklı yaşam, diyet ve kişisel bakım konularını kapsayan yazılar genel bilgilendirme amaçlıdır. Kategoride çeşitli hastalıklar için evde bitkisel çözüm önerileri, besleyici fonksiyonel gıda takviyeleri, doğal cilt ve saç bakımı maskesi tarifleri ile uygulanışları, kilo kontrolüne yardımcı diyet listeleri ve sağlıklı beslenme programları yer almaktadır. İlgili besinin, ürünün ya da diyet listesinin etkileri her bünyede değişkenlik gösterebilir. Yazı yayına alındıktan sonra, zaman içerisinde güncelliğini ve geçerliliğini yitirebilir. Sunmuş olduğum bilgiler hiçbir zaman doktor teşhisinin yerini tutmaz, reçete niteliği taşımaz. Bilgileri uygulamadan önce alanında uzman görüşü almanızı tavsiye eder; aksi durumda oluşabilecek yan etkilerden sorumlu tutulamayacağımı önemle hatırlatırım.
GÖRÜŞLERİNİZ BENİM İÇİN DEĞERLİDİR!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...

40 İĞNE OYASI - İĞNELİK İLE MOTİF YAPIMI - NaLaN'ın ATÖLYESİ

  SALON - YATAK ODASI TAKIMI İĞNE OYASI DÜĞÜMÜ İLE YAPILIYOR Adım adım resimli ve videolu anlatım 40 İĞNE OYASI - İĞNELİK İLE MOTİF YAPIMI  ...