17 Kasım 2014 Pazartesi

Krep Nasıl Yapılır? Krep hamurundan kalp şekli nasıl yapılır?

Krep hamurundan kalp şekli nasıl yapılır?

Krep Nasıl Yapılır? 


Krep kelimesi aslında son yıllarda kullanılan yabancı kökenli bir kelime, krep tarifi Anadolu’da eskilerden beri farklı isimlerle bilinen bir tariftir.

Örneğin bizim Merzifon yöresinde aynı tarife çocukluğumuzda cızlak derdik. Pişerken çıkardığı cızırdama sesinden dolayı sanırım cızlak, cızlama gibi isimler verilmiş.

Bunun dışında krep tarifini akışkan bir hamuru olmasından dolayı birçok yörede de akıtma olarak da bilinir. Hepsinin ortak yönü hamurunda kabartma tozu veya maya bulunmayışıdır.

Bazı yörelerde hamura maya da ilave edilir, hatta sac üzerinde oldukça büyük bir şekilde pişirilir. Biz dönelim kahvaltılarda evimizde nasıl kolayca krep yaparız, kahvaltılık krep veya akıtma nasıl yapılır, buyurun tarife;





Kahvaltılık Krep Tarifi İçin Malzemeler

  • 2 adet yumurta

  • 2 su bardağından biraz az un

  • 1 su bardağı su

  • 1 su bardağı süt

  • 1 çay kaşığı tuz

  • pişirmek için tereyağı veya sıvı yağ



Kahvaltılık Krep Tarifi Yapılışı

  1. Un, süt ve su ile hiç topak kalmayana kadar iyice çırpın.
  2. Yumurtaları ekleyin biraz daha çırpın. Kek hamurundan daha akıcı bir kıvamda hamur edin.
  3. Teflon tavaya 1 çay kaşığı kadar tereyağı veya sıvı yağ koyup kızdırın.
  4. Tavaya 1 kepçe krep hamuru dökerek yayın.
  5. Her iki tarafını çevirerek hafif kızarana kadar orta ateşte pişirin.
  6. Tarifimiz hazır, afiyet olsun.

Krep hamurundan kalp şekli nasıl yapılır?


Sütsüz Krep Tarifi Olur Mu?

Süte alerjisi olanlar aynı şekilde ve ölçülerle süt yerine su kullanarak krep hazırlayabilirler, veya su yerine soya sütü kullanılabilir, tabi bu konularda önce doktora danışmak gerekir.


Krep Hamuru Nasıl Yapılır?

Daha doğrusu hamurun kıvamı nasıl olmalıdır? Son yıllarda oğlum için sıklıkla krep yapmak durumunda kalınca haliyle hamurun kıvamı konusunda çok deneme yaptım. İşin aslı aynı malzemeleri kullanmama rağmen neden annemin yaptıkları daha güzel oluyor diye uzun zaman uğraştım. Acaba sütünden mi, suyundan mı neden onun yaptıkları hep yumuşacık oluyor diye ciddi ciddi düşünüp durdum. Hatta annem krep yaparken gizli gizli izledim, neyi farklı yapıyor diye, çünkü annemin krepleri hep daha gözenekli ve yumuşacık olur ve ben de öyle severim. İşin sonunda krep yaparken sonucu etkileyecek birkaç önemli konuyu kendimce çözdüm.
Öncelikle yumuşak yapmak için hamurun kıvamı oldukça cıvık olmalı, unun cinsinden veya yumurtanın büyüklüğünden bile fark eder tabi, en güvenilir ölçü sizin elinizin ölçüsü , göz kararınızdır. Öyle kek hamuru gibi bir krep hamuru yaparsanız bahsettiğim gibi ince yumuşacık krep yapmanız zor. Bunun dışında belki gözden kaçıyor ama kullanılan tava çok önemli. Ben yaparken döküm tavası kullanıyorum, tavanın kenarları yüksek olmamalı yoksa çevirmeniz zor olabilir. Yapışmaz bir tava kullanmanız gerekir, bir ara çok popüler olan seramik tavaları ben sevemedim maalesef. En uygun tavayı ancak deneyerek kendiniz karar verebilirsiniz sanırım. Fakat sadece bu iş için kullanacağınız bir tavayı mutlaka mutfağınızda bulundurmanızı tavsiye ederim.

Püf noktaları, krep nasıl pişirilir?

Pişirirken diğer önemli bir konu da ocağın sıcaklığı, ısıyı öyle ayarlamanız gerekir ki, ne pişme süresi uzasın ne de döktüğünüz gibi yansın. Eğer hamuru döktüğünüz anda daha yayılıp suyunu çekmeden yanıyorsa sıcaklık çok yüksek demektir, bunu zaten istemeyiz ama eğer sıcaklık çok az ise bu defa da pişme süresi uzar ve sert olur. Genelde ilk pişen biraz daha uzun süre de pişse de 2. ve daha sonrakiler hemen hemen eşit sürede ve daha hızlı pişerler, Hamuru yaydıktan sonra kısa süre içerisinde suyunu çektiği anda hemen çevirebilirsiniz. Bunun için ucu ince silikon spatula kullanmayı tercih ediyorum. Zamanla tecrübe ile uygun kıvamdaki hamuru uygun sıcaklıkta hızla pişirdiğinizi siz de göreceksiniz.

Bu krep tarifi ile farklı krepler yapabilir miyim?

Elbette, sadece kahvaltıda yemek zorunda değilsiniz, farklı kombinasyonlar ile sayısız farklı krepli tarifi hazırlayabilirsiniz. Örneğin tavuklu, kıymalı, etli, sebzeli, mantarlı, peynirli gibi çok sayıda farklı tarifini bu kreplerle hazırlayabilirsiniz. İç harcınızı hazırladıktan sonra bu kreplerin içine doldurup fırınlayabilirsiniz.
İşte böyle deneyimlerimi naçizane paylaşmak istedim çünkü içerisinde süt, un ve yumurta olmasına rağmen neden farklı farklı tarifler var, işin sırrı nedir biraz irdelemek istedim. Elbette ki iyi krep nasıl olur, herkese göre bunun cevabı farklı olabilir. Yazdıklarım benim şahsi fikirlerim,  bu kadar uzun uzadıya yazdığıma da bakmayın, eminim siz de kendi zevkinize göre zamanla kendi ölçü ve kıvamınızı tutturabilirsiniz. Emin olun bir iki denemeden sonra seri üretime geçeceksiniz, şimdiden afiyetler olsun 🙂
Bunlar dışında söylemeden geçemeyeceğim, krep veya akıtma tuzlu olarak yapılır, fakat kahvaltıda reçel veya çikolata ile de nefis olur, size tavsiyem bu durumda tuzu bir fiske koyarak hazırlayabilirsiniz. Hamura şeker koyma ihtiyacı hissetmiyorum ben, zaten içerisine bal, reçel veya çikolata ile yeteri kadar tatlanmış oluyor.
Bu hamura kıyılmış maydanoz veya dereotu ekleyerek de hazırlayabilirsiniz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Okuyucunun Dikkatine

Blog sayfamda sağlıklı yaşam, diyet ve kişisel bakım konularını kapsayan yazılar genel bilgilendirme amaçlıdır. Kategoride çeşitli hastalıklar için evde bitkisel çözüm önerileri, besleyici fonksiyonel gıda takviyeleri, doğal cilt ve saç bakımı maskesi tarifleri ile uygulanışları, kilo kontrolüne yardımcı diyet listeleri ve sağlıklı beslenme programları yer almaktadır. İlgili besinin, ürünün ya da diyet listesinin etkileri her bünyede değişkenlik gösterebilir. Yazı yayına alındıktan sonra, zaman içerisinde güncelliğini ve geçerliliğini yitirebilir. Sunmuş olduğum bilgiler hiçbir zaman doktor teşhisinin yerini tutmaz, reçete niteliği taşımaz. Bilgileri uygulamadan önce alanında uzman görüşü almanızı tavsiye eder; aksi durumda oluşabilecek yan etkilerden sorumlu tutulamayacağımı önemle hatırlatırım.
GÖRÜŞLERİNİZ BENİM İÇİN DEĞERLİDİR!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...

40 İĞNE OYASI - İĞNELİK İLE MOTİF YAPIMI - NaLaN'ın ATÖLYESİ

  SALON - YATAK ODASI TAKIMI İĞNE OYASI DÜĞÜMÜ İLE YAPILIYOR Adım adım resimli ve videolu anlatım 40 İĞNE OYASI - İĞNELİK İLE MOTİF YAPIMI  ...