15 Ekim 2017 Pazar

Ev Yapımı Tuvalet Temizleme Tabletleri


Ev Yapımı Tuvalet Temizleme Tabletleri 
Yabancı bir sitede karşılaştığım bir fikri paylaşmak istedim bugün sizlerle. Benim çok hoşuma gitti, çok pratik geldi bana. Kullanırsanız ve hayatınızı kolaylaştırırsa ne mutlu bana.

Tabletler için ihtiyacımız olan malzemeler şöyle;
1,5 su bardağı karbonat,
1/2 su bardağı sitrik asit yani limon tuzu,
1 çay kaşığı su,
İstediğiniz aromatik yağlar.
Öncelikle karbonat ve limon tuzunu iyice karıştırın. İçine istediğiniz yağlardan 1 tatlı kaşığı kadar ekleyin. Suyu eklemek için bir sprey şişesi kullanın. Sıvıları toz karışıma ekledikçe hafif çaplı köpürme tarzı cızırtılar duyabilirsiniz, bu normal. Karışımı bir kaşıkla karıştırın.


Birbirine yapışacak kıvama geldiğinde silikon bir çikolata kalıbının içine paylaştırın. Kuruması için bir kenara koyun. Birkaç saat sonra tabletleri kalıbından çıkarın ve ihtiyacınız olduğunda kullanmak üzere kapaklı bir kutuda saklayın.
Kullanmak istediğinizde klozete bir adet atarak köpürmesini ve klozeti temizlemesini seyretmeniz ardından sifonu çekmeniz yeterli. Özellikle suyun üst kısmında zamanla oluşan sarı lekeler için pratik bir çözüm. Ani bastıran misafirlerden hemen önce bir tableti klozete atıp hem klozeti temizleyebilir hem de banyonuzun havasını değiştirebilirsiniz.
Ama şöyle bir engelimiz var. Limon tuzu fotoğraflarda da göreceğiniz üzere karbonat ayarında ince. Bizde benim bildiğim bu incelikte satılmıyor, belki eczane veya kimyasalcılarda satılıyordur. Eğer incesini bulamazsanız bu şekilde tabletler yapmanız mümkün olmayacaktır. Onun yerine karışımı hazırlayarak su eklemeden toz halde bir kavanozda saklayabilirsiniz. Kavanozun içine sadece bu işe özel plasitk bir ölçek koyarak karışımı klozete bu ölçekle dökebilirsiniz. Ya da benim yaptığım gibi limon tuzunu kullanmadan önce rondodan geçirip toz hale getirebilirsiniz. Bu tabletler bir harika dostum:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Okuyucunun Dikkatine

Blog sayfamda sağlıklı yaşam, diyet ve kişisel bakım konularını kapsayan yazılar genel bilgilendirme amaçlıdır. Kategoride çeşitli hastalıklar için evde bitkisel çözüm önerileri, besleyici fonksiyonel gıda takviyeleri, doğal cilt ve saç bakımı maskesi tarifleri ile uygulanışları, kilo kontrolüne yardımcı diyet listeleri ve sağlıklı beslenme programları yer almaktadır. İlgili besinin, ürünün ya da diyet listesinin etkileri her bünyede değişkenlik gösterebilir. Yazı yayına alındıktan sonra, zaman içerisinde güncelliğini ve geçerliliğini yitirebilir. Sunmuş olduğum bilgiler hiçbir zaman doktor teşhisinin yerini tutmaz, reçete niteliği taşımaz. Bilgileri uygulamadan önce alanında uzman görüşü almanızı tavsiye eder; aksi durumda oluşabilecek yan etkilerden sorumlu tutulamayacağımı önemle hatırlatırım.
GÖRÜŞLERİNİZ BENİM İÇİN DEĞERLİDİR!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...

40 İĞNE OYASI - İĞNELİK İLE MOTİF YAPIMI - NaLaN'ın ATÖLYESİ

  SALON - YATAK ODASI TAKIMI İĞNE OYASI DÜĞÜMÜ İLE YAPILIYOR Adım adım resimli ve videolu anlatım 40 İĞNE OYASI - İĞNELİK İLE MOTİF YAPIMI  ...