3 Mart 2018 Cumartesi

Sümbül Çiçeğinin Hikayesi



Dünden beri evim müthiş güzel kokuyor. 
Temizlik mi yaptım 
Hayırrrr...
İlkbaharın habercisi olan Sümbüllerim sayesinde tabikiii..
Bakımı kolay bir bitki...
Nette aranırken sümbül çiçeğinin hikayesi dikkatimi çekti.
Şimdiye kadar hiç duymamıştım. 
Sizlerle de paylaşmak istedim bu güzel hikayeyi.



Sümbül Çiçeğinin Hikayesi

Anlatılana göre Yunan mitolojisinde sümbül çiçeği (Hyacinthus), Kral Amyklos’un, yeniden doğuşu simgeleyen Hyakintos adındaki çok yakışıklı bir delikanlı olan oğlundan gelmektedir. Onun bu güzelliği müziğin, sanatların, güneşin, ateşin ve şiirin tanrısı Apollon‘un dikkatinden kaçmamıştır ve ona aşk ile bağlanmıştır.
Ancak Batı Rüzgarı olarak bilinen Zephyr  (Zephiros) de Hyakintos’u sevmektedir. Onun bu güzelliği Apollon ve Zephiros arasında kavgaya yol açar. Hyakintos’un  Apollon ile vakit geçirmesine katlanamayan adeta kıskançlıktan deliye dönen Zephiros, ona hastalık derecesinde bağlanır ve esas görevlerini yerine getirmeyi bırakır.
Bir gün Apollo ve Hyakintos disk atma oynarken güçlerini kullanarak diskin hareket yönünü değiştirir ancak disk Hyakinthos’a çarpar ve onun ölümüne yol açar. Bu hüzün ve aşkla Apollon şu sözleri söyler


” Ey sevgili çocuk, ölüyorsun, senin taze ve güzel gençliğini ben kendi ellerimle yıktım, yok ettim. Madem ki ben seninle mezara, yer altına gelemiyorum, madem ki benim yerim göklerdedir, istiyorum ki seni kendim gibi bir ölümsüz yapayım. İstiyorum ki seni, neşeli ve kudretli olduğum zamanlarda görebileyim, ışıklarımla seni okşayayım, koklayayım. Onun için seni çiçek yapacağım. Sen yaşayacaksın. Ben dünyaya yaklaştığım ve ilkbahar kara kışı bozguna uğrattığı zaman sen topraktan baş kaldıracak fışkıracaksın…” bu sözlerden sonra Hyakinthos’un kanının düştüğü yerden bir sümbül boy verir.

https://blog.ciceksepeti.com/sumbul-bakimi/




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Okuyucunun Dikkatine

Blog sayfamda sağlıklı yaşam, diyet ve kişisel bakım konularını kapsayan yazılar genel bilgilendirme amaçlıdır. Kategoride çeşitli hastalıklar için evde bitkisel çözüm önerileri, besleyici fonksiyonel gıda takviyeleri, doğal cilt ve saç bakımı maskesi tarifleri ile uygulanışları, kilo kontrolüne yardımcı diyet listeleri ve sağlıklı beslenme programları yer almaktadır. İlgili besinin, ürünün ya da diyet listesinin etkileri her bünyede değişkenlik gösterebilir. Yazı yayına alındıktan sonra, zaman içerisinde güncelliğini ve geçerliliğini yitirebilir. Sunmuş olduğum bilgiler hiçbir zaman doktor teşhisinin yerini tutmaz, reçete niteliği taşımaz. Bilgileri uygulamadan önce alanında uzman görüşü almanızı tavsiye eder; aksi durumda oluşabilecek yan etkilerden sorumlu tutulamayacağımı önemle hatırlatırım.
GÖRÜŞLERİNİZ BENİM İÇİN DEĞERLİDİR!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...

40 İĞNE OYASI - İĞNELİK İLE MOTİF YAPIMI - NaLaN'ın ATÖLYESİ

  SALON - YATAK ODASI TAKIMI İĞNE OYASI DÜĞÜMÜ İLE YAPILIYOR Adım adım resimli ve videolu anlatım 40 İĞNE OYASI - İĞNELİK İLE MOTİF YAPIMI  ...