24 Aralık 2019 Salı

Gel Umut Ekelim

Hayata herkes eşit koşullarda başlamıyor. Kimileri oldukça iyi koşullarda başlayıp, iyi eğitimler alıp hayat standardını yukarıda tutabilirken, kimileri de yeterli maddi koşullara sahip olmadan iyi imkanlardan uzak bir şekilde bu hayata başlıyor ve hayatını devam ettiriyor.


Bu noktada pek çok insan, dernek ve kuruluş bu eşitsizliği ortadan kaldırmak için ya da azaltmak için yardımlar ve organizasyonlar yapıyor. Kimileri dernek kurup organize bir şekilde ilerliyor, kimileri devlet kuruluşlarına maddi yardım yapmayı tercih ediyor. Kimileri de kişisel çabalarla organizasyon yapıp belirledikleri ihtiyaçları tedarik edip ihtiyaç sahiplerine ulaştırıyor.




Gel Umut Ekelim
''Gel Umut Ekelim'' oluşumu, Hikmet Öztürk ve Banu Aksoy öncülüğünde, tamamen kişisel gayretlerle Mersin ve çevresindeki köy okullarında okuyan çocuklara yardım ediyor. Dernek ya da sivil toplum kuruluşu çatısı altına girmeden ilerliyorlar. Köy okullarının bağlı bulunduğu İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ile irtibata geçip yardım yapacakları okulu kararlaştırıyorlar. Ya da talepte bulunan köy okullarını değerlendirmeye alıyorlar. Öğretmenlerle de görüşüp gerçek ihtiyaçları tespit edip bunları tedarik yoluna gidiyorlar. 

İhtiyaçların Temini
Burada öncelikle sosyal sermayelerini kullanıyorlar. Çevrelerinde bulunan insanların nakit yardımları, temin ettikleri iyi durumda olan ikinci el kıyafetler ya da yeni aldıkları kıyafetleri gruplandırıp isim isim belirledikleri öğrencilere teslim ediyorlar. Nakit yardımların yüksek olması şartı yok. Damlaya damlaya göl olur hesabı. Umarım ''Gel Umut Ekelim'' ve bu tür oluşumlar daha çok sayıda ihtiyaç sahibi insana ulaşabilir. Gönüllerine sağlık.




4 yorum:

  1. Teşekkür ederim desteğiniz için.

    YanıtlaSil
  2. Harika bir proje olmuş, yazınız umarım çok geniş kitlelere ulaşır :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet proje çok güzel..Keşke daha fazlasını yapabilsem...

      Sil

Okuyucunun Dikkatine

Blog sayfamda sağlıklı yaşam, diyet ve kişisel bakım konularını kapsayan yazılar genel bilgilendirme amaçlıdır. Kategoride çeşitli hastalıklar için evde bitkisel çözüm önerileri, besleyici fonksiyonel gıda takviyeleri, doğal cilt ve saç bakımı maskesi tarifleri ile uygulanışları, kilo kontrolüne yardımcı diyet listeleri ve sağlıklı beslenme programları yer almaktadır. İlgili besinin, ürünün ya da diyet listesinin etkileri her bünyede değişkenlik gösterebilir. Yazı yayına alındıktan sonra, zaman içerisinde güncelliğini ve geçerliliğini yitirebilir. Sunmuş olduğum bilgiler hiçbir zaman doktor teşhisinin yerini tutmaz, reçete niteliği taşımaz. Bilgileri uygulamadan önce alanında uzman görüşü almanızı tavsiye eder; aksi durumda oluşabilecek yan etkilerden sorumlu tutulamayacağımı önemle hatırlatırım.
GÖRÜŞLERİNİZ BENİM İÇİN DEĞERLİDİR!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...

40 İĞNE OYASI - İĞNELİK İLE MOTİF YAPIMI - NaLaN'ın ATÖLYESİ

  SALON - YATAK ODASI TAKIMI İĞNE OYASI DÜĞÜMÜ İLE YAPILIYOR Adım adım resimli ve videolu anlatım 40 İĞNE OYASI - İĞNELİK İLE MOTİF YAPIMI  ...