1 Haziran 2020 Pazartesi

Koruyucu Kumaş Maske Nasıl Yapılır: Kalıp + Adım Adım

Koruma için kumaş maske
Koruyucu Kumaş Maske Nasıl Yapılır: 
Kalıp + Adım Adım

Koronavirüs pandemisi ile zorlu zamanlarda yaşıyoruz. Ve sosyal izolasyon, kendimizi korumak ve virüsün yayılmasını önlemek için çok önemlidir.
Koronavirüsün bulaşmasını ve yayılmasını önlemek için koruyucu maske kullanımının zorunlu hale geldiği bilinmektedir.


Kumaş maskes nasıl yapılır

İzlenecek yolumuz, maskelerin en az iki kat kumaş içermesi gerektiğini ve pamuk, tricoline, TNT veya diğer kumaşlarla yapılması gerektiğini belirten Sağlık Bakanlığı'nın tavsiyelerini takip edecektir. 
Kumaş satın almak için evden çıkmanızı önlemek için, maskenizin yapımında artık kullanmadığınız t-shirt, çarşaf ve pamuklu bandana gibi kumaş parçalarını kullanmayı deneyin.
Bu maske bir dikiş makinesi ile veya elle yapılabilir. Ne kadar basit olduğunu görün!
İhtiyacın olacak:
  • Maske kalıbı
  • 18cm x 35cm dış tabaka için 1 kumaş (Veya çocuklar için ise 15cm x 28cm)
  • 18 cm x 35 cm iç astar için 1 kumaş (veya çocuklar için ise 15 cm x 28 cm)
  • 2 adet ince 35cm lastik veya saç lastiği
  • Makas
  • İşaretleme kalemi
  • İğne veya dikiş makinesi
  • Çizgiler
  • pinler
  • Ütü

Adım adım:

1. Önce kumaşı yıkayın ve üretime başlamadan önce kurumasını bekleyin.
2. Dış tabakanın kumaşını, yanlış tarafı dışarı gelecek şekilde, iki kısa ucu birbirine oturacak şekilde katlayın. 
3. Pimlerin yardımıyla, size sunduğumuz deseni kumaşa iliştirin.
4. Kumaş parçalarını kesin ve saklayın.
5. Aynı işlemi maskenin iç astar kumaşı ile tekrarlayın.
6. Şimdi dış tabakada kullanılacak iki parçayı alın. Damgalı parçalar içeride olacak şekilde eğrileri pimlerle birleştirin.
Kumaş maskesi nasıl adım adım yapılır
Wholefully

7. Aynısını iç astar parçaları için de yapın.
8. Yaklaşık 0,5 cm'lik bir kenar boşluğu bırakarak, dış katman parçasının eğrisi boyunca dikin. 
9. Aynısını iç astar parçaları için de yapın.
10. Parçaları açın ve dikişe ütüyle bastırın. 
11. İki parçayı (dış ve iç katman), her birinin yanlış tarafı dışarıda olacak şekilde birbirine sabitleyin.
12. Maskeyi çevirebilmeniz için tüm kenarlığı dikin ve altta sadece 4 cm boşluk bırakın. Resimdeki aşağıdaki boşluğa bakın. 
13. Bu açıklığı kullanarak maskeyi ters çevirin. Maskenin köşelerini çıkarmak için makas veya kalem kullanın. 
14. Maskenin yan kenarlarını her iki tarafta yaklaşık 1 cm katlayın ve pimlerle sabitleyin. 
15. Maskeyi ters çevirmek için kullandığınız açık alanı sabitleyin.
16. Maskenin dışını aşağıdaki kesikli resimde gösterildiği gibi dikin.
Şöyle görünmelidir:
17. Şimdi iki lastik bandı maskenin iki açık cebinden geçirin.
Kumaş maskesi nasıl adım adım yapılır
Wholefully

18. Şimdi lastiklerin uçlarını çift düğümleyin.

Kumaş maskenizi nasıl kullanabilirsiniz?

Maskenizin koronavirüsü korumada etkili olması için bazı önerileri takip etmek gerekir. Ne olduklarına bakın:
  • Maske, yanlarda boşluk bırakmadan yüzünüze iyi ayarlanmalı ve ağzınızı ve burnunuzu tamamen örtmelidir;
  • Bireysel kullanım için olmalıdır;
  • Yaklaşık 2 saat kullanılmalıdır. Bu süreden sonra değiştirmelisiniz. Bu nedenle ideal, gün içinde değişecek birden fazla maskeye sahip olmaktır;
  • Maske takılsa bile, yıkamadan önce ellerinize yüzünüze dokunmayın;
  • Maskenizi sabun ve su ile sterilize edin veya kullandıktan sonra yıkamada çamaşır suyu ile yaklaşık 20 dakika bekletin.
Artık bir kumaş maske yapmayı bildiğinize göre , önerileri takip etmek ve sadece gerektiğinde sokakta dışarı çıkmak önemlidir ve her zaman 2 saatlik kullanımdan sonra maskenizi değiştirmeyi unutmayın.
Resimler ve izlenecek yol: Tamamen 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Okuyucunun Dikkatine

Blog sayfamda sağlıklı yaşam, diyet ve kişisel bakım konularını kapsayan yazılar genel bilgilendirme amaçlıdır. Kategoride çeşitli hastalıklar için evde bitkisel çözüm önerileri, besleyici fonksiyonel gıda takviyeleri, doğal cilt ve saç bakımı maskesi tarifleri ile uygulanışları, kilo kontrolüne yardımcı diyet listeleri ve sağlıklı beslenme programları yer almaktadır. İlgili besinin, ürünün ya da diyet listesinin etkileri her bünyede değişkenlik gösterebilir. Yazı yayına alındıktan sonra, zaman içerisinde güncelliğini ve geçerliliğini yitirebilir. Sunmuş olduğum bilgiler hiçbir zaman doktor teşhisinin yerini tutmaz, reçete niteliği taşımaz. Bilgileri uygulamadan önce alanında uzman görüşü almanızı tavsiye eder; aksi durumda oluşabilecek yan etkilerden sorumlu tutulamayacağımı önemle hatırlatırım.
GÖRÜŞLERİNİZ BENİM İÇİN DEĞERLİDİR!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...

40 İĞNE OYASI - İĞNELİK İLE MOTİF YAPIMI - NaLaN'ın ATÖLYESİ

  SALON - YATAK ODASI TAKIMI İĞNE OYASI DÜĞÜMÜ İLE YAPILIYOR Adım adım resimli ve videolu anlatım 40 İĞNE OYASI - İĞNELİK İLE MOTİF YAPIMI  ...