2 Mart 2021 Salı

Boncuklu Makrame Bileklik Nasıl Kolay Yapılır

   

Üretirken güzelliği ve pratikliği birleştiren bir aksesuar varsa, bu aksesuar makrome bileziktir.Sadece bir rulo iplikle ve bize vererek, her biri diğerinden daha güzel olan çok sayıda olası sonuç vardır.

Makrome sadece dekorasyonda değil, bitkiler için paneller ve desteklerle de yükselişte. Bu teknik kıyafetler, halılar ve ayrıca takılar oluşturmak için kullanılır.

Bu yüzden bugün size bu el sanatlarını süper basit ve terapötik hale nasıl getireceğinizi öğreteceğiz, harika parçalar üretmeyi boşa harcamanız için!

Ayrıca bakınız:
Makrome: Yeni Başlayanlar İçin Kesinlikle Tam Bir Rehber
Makrome Küpe: İki Harika Model Yapmayı Öğrenin

Adım Adım

Bilezikleri üretmek için ihtiyacınız olacak:

  • İplik (yün, mumlu iplik, naylon vb.);
  • Makrame tahtası (veya bir pano veya çivili bir ahşap);
  • Makas;
  • Boncuklar;
  • Tutkal (isteğe bağlı).



Adım 1

Çizginin 30 cm'sini kesin ve makrome tahtanıza dikey olarak yerleştirin. Bu tahtayla ilgili önemli olan, düğümler sırasında esnemelerini sağlamak için çizgilerin bir ucunun tutulmasıdır. Bu şekilde, çalışma yüzeyi ile değiştirebilir veya bu ucu bir çiviye bağlayabilirsiniz.

Oluştur ve Üret

Adım 2

Yaklaşık 1m'lik bir ip parçası daha kesin. Düğümleri öğrendikçe ve alıştıkça, hat israfını önleyerek bu uzunluğu azaltabilirsiniz.

Ama ilk başta, kayıp olmaktansa geride kalmak daha iyidir. Bu parçayı dikey çizginin altına yaklaşık olarak tahtanızın uzunluğunun 1/4 yüksekliğinde ortalayarak yerleştirin.

Oluştur ve Üret

Adım 3

Çizginin diğer tarafını orta parçanın üzerine yerleştirin ve dört numaraya benzer bir görüntü oluşturun.

Oluştur ve Üret


Adım 4

Şimdi dizenin sağ tarafını soldan gelen çizginin üzerine yerleştirin ve fotoğrafın gösterdiği gibi çizgiyi sağ tarafta tutun.

Oluştur ve Üret

Adım 5

Sağ çizginin ucunu orta çizginin altına ve sol çizginin üstüne geçirin.

Oluştur ve Üret

Adım 6

Düğümü orta çizgiye iyi ortalanmış olarak bağlayın ve bu sırada iyi gerildiğine emin olun. Bu, kare düğümün yarısına neden olur. Tamamlamak için, aynı şey yapılmalıdır, ancak sonraki adımlarda göreceğiniz gibi tersine.

Oluştur ve Üret

Adım 7

Sağ çizgiyi alın ve üçüncü adımın karşı tarafındaki dört numarayı oluşturarak orta çizginin altına geçirin.



Oluştur ve Üret

Adım 8

Sol çizgiyi az önce konumlandırdığınız sağa yerleştirin.

Oluştur ve Üret

Adım 9

Sol çizgiyi orta çizginin altına ve sağ çizginin üstüne geçirin ve kare noktayı tamamlayarak bir sonraki düğümü bağlayın.

Oluştur ve Üret

Düşündüğünüz tasarımın boyutuna ulaşana kadar 3 ile 9 arasında olan adımları yineleyin.

Adım 10

Bu düğümleri verirken, bu yan dönüşlerin bir desen oluşturduğunu fark edeceksiniz. Bu döngünün oluşturduğu taraf (görüntünün işaret ettiği şey), bir sonraki düğümün başlangıcı olacak çizgidir.



Oluştur ve Üret

Adım 11

Bazı boncukları makramê bileziğinize dahil etmek için orta hatta önceden yerleştirebilirsiniz.

Oluştur ve Üret

Adım 12

Konumlandırmak için düğümlere bir boncuk kaydırın.

Oluştur ve Üret

Adım 13

Düğümünüzün ilk kısmını boncuk etrafında yapın.


Oluştur ve Üret

Adım 14

Boncukları yerinde tutarak sıkılaşmak için sert çekin, ancak yan çizgilerin üzerinde düzensiz hale gelmemesi için çok fazla çekmeyin. Bitirmek için düğümün ikinci bölümüyle devam edin.

Oluştur ve Üret

Adım 15

İstediğiniz uzunluğa ulaştıktan sonra, tokayı yapmak için yaklaşık 2 cm iplik bıraktığından emin olun. Kordonun uçlarını yapıştırabilir ve kuruttuktan sonra kırpabilirsiniz.

Oluştur ve Üret

Orta teli alın, katlayın ve iki çizginin etrafına bir inçlik düğümlerle bir düğüm bağlayın. Bu kayar bir toka oluşturacaktır. Tekrar yapıştırın ve gevşek uçlardan kaçınarak sabitlemek için kablonun uçlarını kesin.

Orta çizginin her iki tarafına bir boncuk ekleyin ve tutmak için altta bir düğüm bağlayın.

İlk makramê bileziğiniz hazır! Şimdi size birkaç güzel parça düşünmeniz için ilham verecek bazı modeller gösterelim!

Etsy
Novica
Etsy
Etsy

Macramê birçok düğüm türüne ve farklı noktalara sahiptir ve temelleri öğrendikten sonra şüphesiz olası varyasyonları keşfedebilirsiniz.



Etsy
Etsy
Etsy


Ayrıca bakınız:
Adım Adım İzlenecek Yol:Makrome Nedir, Makrome Duvar Süsü Nasıl Yapılır? En Güzel Makrome Örnekleri 


KAYNAK:  Como Fazer uma Pulseira de Macramê com Miçangas de Forma Fácil | Revista Artesanato



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Okuyucunun Dikkatine

Blog sayfamda sağlıklı yaşam, diyet ve kişisel bakım konularını kapsayan yazılar genel bilgilendirme amaçlıdır. Kategoride çeşitli hastalıklar için evde bitkisel çözüm önerileri, besleyici fonksiyonel gıda takviyeleri, doğal cilt ve saç bakımı maskesi tarifleri ile uygulanışları, kilo kontrolüne yardımcı diyet listeleri ve sağlıklı beslenme programları yer almaktadır. İlgili besinin, ürünün ya da diyet listesinin etkileri her bünyede değişkenlik gösterebilir. Yazı yayına alındıktan sonra, zaman içerisinde güncelliğini ve geçerliliğini yitirebilir. Sunmuş olduğum bilgiler hiçbir zaman doktor teşhisinin yerini tutmaz, reçete niteliği taşımaz. Bilgileri uygulamadan önce alanında uzman görüşü almanızı tavsiye eder; aksi durumda oluşabilecek yan etkilerden sorumlu tutulamayacağımı önemle hatırlatırım.
GÖRÜŞLERİNİZ BENİM İÇİN DEĞERLİDİR!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...

40 İĞNE OYASI - İĞNELİK İLE MOTİF YAPIMI - NaLaN'ın ATÖLYESİ

  SALON - YATAK ODASI TAKIMI İĞNE OYASI DÜĞÜMÜ İLE YAPILIYOR Adım adım resimli ve videolu anlatım 40 İĞNE OYASI - İĞNELİK İLE MOTİF YAPIMI  ...