17 Mart 2021 Çarşamba

Plastik Torba Lambası

Plastic Bag Lamp


Malzeme ve Araçlar:

  • Karton
  • plastik torbalar 
  • 12 ahşap şiş
  • beyaz tutkal
  • ampul tutucu ve LED ampul*
  • Kesici
  • Pusula
  • uzun iğne
  • cetvel ve kalem

*LED ampul çok önemlidir çünkü kartonu yakmaz.



Adım 1: Tabanı Yapın

Make the Base
Make the Base
Make the Base
Make the Base
Make the Base
Make the Base

Yaklaşık 18 cm (7 inç) çapında bir karton parçasına bir disk çizin.

Diski kesin (kesici kullanarak elle yaptım) ve kalemle çizgiler çizerek 12 eşit bölüme bölün.

Diskin sınırından 5 mm (0,19 inç) ölçün ve her satırda bir işaret yapın.

Uzun bir iğne kullanarak işaretlerin olduğu yerde bir delik açın.

Ampul tutucunuzun anahattını diskin ortasına çizin ve bir delik elde etmek için kesin.

Lamba bittiğinde ampul tutucuyu o delikten geçirirsin.

Üst bitti!



Adım 2: Yapıyı Oluştur

Form the Structure
Form the Structure
Form the Structure
Form the Structure

Yapıyı yapmak için 12 ahşap şiş gerekir.

Bir şişin düz tarafından 3 cm (0,11 inç) ölçün ve üzerine bir işaret yapın.

Bu, tabandan masaya olan mesafe olacak, sanki ayaklarmış gibi. Bu mesafe çok önemlidir, çünkü ampul tutucunuzun tabanını içerecektir. Bu nedenle, 3cm'nin yeterli olduğundan emin olmak için ampul tutucunuzun tabanını ölçmenizi öneririm.

Aynı şeyi 12 şişinde de yap. Bu mesafeyi ölçtüğünüzde çok doğru olmaya çalışın, böylece lamba farklı ayaklar nedeniyle hareket etmez.

Şişlerin o kısmına biraz yapıştırıcı uygulayın ve karton tabanda yaptığınız deliklere yerleştirin.

Bunları yerleştirirken, tabanın diğer tarafına bakın (şişlerin çıktığı yer): kartondan çıkan işaretleri gördüğünüz anda onları geçirmeyi bırakın.

Bu şekilde alttan çıkan 3cm'lik ayaklara sahip olursunuz ve şişlerin geri kalanı yapı olarak kullanılacaktır.



Adım 3: Plastik Parçaları Hazırlayın

Prepare the Plastic Pieces
Prepare the Plastic Pieces
Prepare the Plastic Pieces
Prepare the Plastic Pieces
Prepare the Plastic Pieces

Plastik torbalarınızdan birçok şerit kesin.

Boyutları gerçekten önemli değildir, ancak hepsinin aynı boyutta en kısa tarafa sahip olduğundan emin olun. Yaklaşık 5 cm uzunluğunda (1.96 inç) yaptım.

Şeritlerden birini alın ve vantilatör yapıyormuş gibi katlayın.

Bunu yapmak için kısa kenarlardan başlayarak biraz katlamanız, sonra çevirmeniz ve aynı mesafede tekrar katlamanız gerekir. Tekrar çevirin ve diğer uca ulaşana kadar tekrarlayın.

Tekrar açın ve daha kısa katmanlı bir plastik parçası elde etmek için yaklaşık 4 veya 5 kez hafifçe katlayın.

Bunu tüm şeritlerinle yap.

İpucu: Yapmaya başladığımda kaç şeride ihtiyacım olduğunu bilmiyordum, bu yüzden yapıya koydukça daha fazlasını yaptım.



Adım 4: Lambayı Oluşturun

Compose the Lamp
Compose the Lamp
Compose the Lamp
Compose the Lamp
Compose the Lamp

İlk plastik parçanızın en uzun yanlarından birini iki şişe yerleştirin.

Diğerlerini tabanın her yanına bu şekilde yerleştirin.

İlk turdan sonra, diğer iki şişe, bir önceki turun serbest noktalarının olduğu yere plastik bir parça yerleştirin.

İkinci tur da tamamlandığında, ilki gibi bir tane daha yapın.

Şişlerin tepesine ulaşana ve tüm yapınız plastik parçalardan doluncaya kadar bu şekilde ilerleyin.



Adım 5: Lambanın Üst kısmını yapın

Make the Top of the Lamp
Make the Top of the Lamp
Make the Top of the Lamp

İlk yaptığın kadar büyük bir karton disk kes.

12 bölüme de bölün ve diğer diskte yaptığınız gibi delikler açın.

Diskin sınırından yaklaşık 2 cm (0,78 inç) uzaklıkta daha küçük bir daireyi takip edin ve kesin.

Şu an sahip olduğun şey karton bir yüzük.



Adım 6: Halkayı Örtün

Cover the Ring
Cover the Ring
Cover the Ring
Cover the Ring
Cover the Ring

Daha fazla plastik şerit kesin. Boyutları şu anda önemli değil, benim yaptığım gibi artıkları bile kullanabilirsiniz.

Karton halkaya biraz beyaz yapıştırıcı yayın ve üzerine plastik şeridinizi serin.

Halkanın etrafına sarın ve şeridiniz bittiğinde sonuna biraz daha tutkal uygulayın.

Tüm yüzüğü kapatana kadar bunu diğer şeritlerle yapmaya devam et.

Halkanın diğer tarafından geçmemeye dikkat larak, plastiği deliklerin olduğu yere bir iğne ile batırın. Bu şekilde delikler sadece bir tarafta olacaktır.



Adım 7: Üst katı ekleyin

Add the Top
Add the Top
Add the Top

Şişlerin uçlarına tutkal koyun ve halkanın deliklerine yerleştirin.

Halkayı biraz aşağı bastırın, ancak şişlerin üstten geçmemesine dikkat edin. Kartonun içinde kalmalılar.

Tamamen kurumasına izin verin ve plastik parçaları ayarlayın. İyi görünmüyorlarsa bazılarını bile kırpabilirsin.



Adım 8: Bitti!

Done!

Lamba bitti!

Ampul tutucuyu alttan, tabanda yaptığınız delikten içeri yerleştirin.

LED ampulü ekleyin ve açın! :)

Kaynak:Plastic Bag Lamp : 8 Steps (with Pictures) - Instructables


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Okuyucunun Dikkatine

Blog sayfamda sağlıklı yaşam, diyet ve kişisel bakım konularını kapsayan yazılar genel bilgilendirme amaçlıdır. Kategoride çeşitli hastalıklar için evde bitkisel çözüm önerileri, besleyici fonksiyonel gıda takviyeleri, doğal cilt ve saç bakımı maskesi tarifleri ile uygulanışları, kilo kontrolüne yardımcı diyet listeleri ve sağlıklı beslenme programları yer almaktadır. İlgili besinin, ürünün ya da diyet listesinin etkileri her bünyede değişkenlik gösterebilir. Yazı yayına alındıktan sonra, zaman içerisinde güncelliğini ve geçerliliğini yitirebilir. Sunmuş olduğum bilgiler hiçbir zaman doktor teşhisinin yerini tutmaz, reçete niteliği taşımaz. Bilgileri uygulamadan önce alanında uzman görüşü almanızı tavsiye eder; aksi durumda oluşabilecek yan etkilerden sorumlu tutulamayacağımı önemle hatırlatırım.
GÖRÜŞLERİNİZ BENİM İÇİN DEĞERLİDİR!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...

40 İĞNE OYASI - İĞNELİK İLE MOTİF YAPIMI - NaLaN'ın ATÖLYESİ

  SALON - YATAK ODASI TAKIMI İĞNE OYASI DÜĞÜMÜ İLE YAPILIYOR Adım adım resimli ve videolu anlatım 40 İĞNE OYASI - İĞNELİK İLE MOTİF YAPIMI  ...