17 Mart 2021 Çarşamba

Mükemmel Çay Nasıl Demlenir?


Herkes çay demlemeyi bildiğini sanır ancak gerçekte çok az kişi hakkını vererek çay demler. Çünkü lezzetli ve aromalı çay demlemenin incelikleri vardır. Bunları uygularsanız, yaptığınız çay her daim keyifle içilir. Eğer mükemmel 
çay nasıl demlenir diye merak ediyorsanız adım adım anlatıyoruz. Henüz çayınız hazır olmasa da Tadım Ay Çekirdeği paketinizi açarak okumaya başlayabilirsiniz. 🙂


Etken 1: Çayın kalitesi ve saklama koşulları

İyi çay demlemek için kaliteli bir çay kullanmalısınız. Bu konuda ödün verirseniz o mükemmel deme ulaşamazsınız bizden söylemesi. Ancak kaliteli çay kullanmakla da iş bitmiyor açıkçası. Onu nasıl sakladığınız da önemli. Çayı, koyu renkli ve hava almayan bir kap içinde saklamalısınız. Kabın bulunduğu yerin nemli olmamasına ve güneş almamasına dikkat etmelisiniz. Çay ancak bu şekilde uzun süre tazeliğini koruyabilir.


Etken 2: Kullanılan su ve demlik

Çay demlemek için kullanacağınız malzemeler, çayın lezzetini doğrudan etkiler. Tahmin edeceğiniz gibi en önemli malzeme sudur. Kullanacağınız su temiz, arıtılmış ve yumuşak olmalıdır. Ayrıca suyun oksijen ve mineral oranını ne kadar yüksek olursa o kadar güzel içimli bir çay elde edeceğinizi de unutmayın.

İkinci etken malzeme ise demliktir. Ya porselen ya da cam demlik tercih edin. Çünkü çayın tadını korunması, hangi malzemeye temas ettiğiyle de ilgilidir. Metal demlikler çayın aromasını bozar. Son olarak, siyah çay demlediğiniz demliği, aynı zamanda bitki çayı demlemek için kullanmayın. Demliği yıkasanız bile bitki çaylarının kokusu bir miktar üzerinde kalacaktır ve siyah çayın aromasını etkileyecektir.

Etken 3: Demleme yöntemi

Kaliteli bir çay aldınız, iyi koşullarda sakladınız, temiz suyunuz ve seramik demliğiniz de hazır… O halde sıra geldi çay demlemenin en iyi yöntemini bulmaya! Arayıp vakit kaybetmenize gerek yok, birçok çay uzmanının fikirlerine dayanarak belirlediğimiz iyi çay demleme yöntemini adım adım aktarıyoruz, not alın:

  • Temiz suyu çaydanlıkta kaynatırken, içine henüz çay koymadığınız demliği çaydanlığın üzerine koyun. Demliğin ısınmasını sağlayın.
  • Suyu fazla kaynatmayın, fazla kaynayan su oksijen kaybına uğrar ve çayın lezzetini bozar. Su kaynadıktan sonra ocağın altını kapatın.
  • Suyun fokurdaması bittikten sonra 1-2 dakika daha bekleyin ve suyu yüksek mesafeden hava alacak şekilde demlikteki çayın üzerine dökün.
  • Demliği çaydanlığın üzerine koyun, kısık ateşte 14-18 dakika bekleyin.
  • Çayın aromasını korumak için çayı asla kaynatmayın ve 30 dakika içinde tüketin.

Artık mükemmel çay nasıl demlenir biliyorsunuz. Bu mükemmel çaya eşlik edecek mükemmel lezzeti de gayet iyi biliyorsunuz: Tadım Çekirdek çeşitleri! Seçin birini, demleyin çayınızı afiyetle için, muhabbetin tadını çıkarın.

Kaynak: Mükemmel Çay Nasıl Demlenir? • Tadım Blog (tadim.com.tr)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Okuyucunun Dikkatine

Blog sayfamda sağlıklı yaşam, diyet ve kişisel bakım konularını kapsayan yazılar genel bilgilendirme amaçlıdır. Kategoride çeşitli hastalıklar için evde bitkisel çözüm önerileri, besleyici fonksiyonel gıda takviyeleri, doğal cilt ve saç bakımı maskesi tarifleri ile uygulanışları, kilo kontrolüne yardımcı diyet listeleri ve sağlıklı beslenme programları yer almaktadır. İlgili besinin, ürünün ya da diyet listesinin etkileri her bünyede değişkenlik gösterebilir. Yazı yayına alındıktan sonra, zaman içerisinde güncelliğini ve geçerliliğini yitirebilir. Sunmuş olduğum bilgiler hiçbir zaman doktor teşhisinin yerini tutmaz, reçete niteliği taşımaz. Bilgileri uygulamadan önce alanında uzman görüşü almanızı tavsiye eder; aksi durumda oluşabilecek yan etkilerden sorumlu tutulamayacağımı önemle hatırlatırım.
GÖRÜŞLERİNİZ BENİM İÇİN DEĞERLİDİR!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...

40 İĞNE OYASI - İĞNELİK İLE MOTİF YAPIMI - NaLaN'ın ATÖLYESİ

  SALON - YATAK ODASI TAKIMI İĞNE OYASI DÜĞÜMÜ İLE YAPILIYOR Adım adım resimli ve videolu anlatım 40 İĞNE OYASI - İĞNELİK İLE MOTİF YAPIMI  ...