8 Ekim 2021 Cuma

Çıtır Patlıcan Çubukları

 

Çıtır Patlıcan Çubukları

Malzemeler :

2 tane ince patlıcan

1 yumurta

Galete unu veya mısır unu

Soğan tozu, sarımsak tozu, tuz (ya da dilediğiniz baharatlar)

Avokado yağı veya ısıya dayanıklı bir sıvı yağ

Patlıcanların kabuklarını soymadan, parmak kalınlığında kesiyoruz. Patlıcanlar ne kadar ince olursa o kadar çıtır oluyor.

Bir kapta yumurtayı çırpıyoruz. Bir buzdolabı poşetinde de galete unu veya mısır unu ile baharatları karıştırıyoruz.

Patlıcanları önce çırpılmış yumurtaya buluyoruz. Fazla yumurtasını akıtıp, patlıcanları kuru karışımın olduğu poşete atıp, poşeti sallayarak karışımın patlıcanların her yerine bulaşmasını sağlıyoruz.

Patlıcanlları yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine dizip, üstüne salataya gezdirir gibi yağ döküyoruz. Ben bu yağı fırça ile dilimlerin her yerine yedirdim.

Benim biraz harcım arttı. Ziyan olmasın diye havuç da dilimledim ve havuçları da aynı işlemelere tabi tuttum.

200 derece altlı üstlü fırında kızaran kadar pişirdim. Ortalama 20-25 dk sürüyor. Ben acı sosla yedim ama sarımsaklı yoğurtla da harika oluyor.

Tarifin notu : Bu tarifte mısır unu kullanırsanız, çıtır çubuklarınız glutensiz olur. Galete unu ile yaparsanız glutenli ama daha da çıtır olur. Sağlık durumunuza göre ayarlayabilirsiniz.

#patlıcanÇıtır Patlıcan Çubukları (semaozpekmezci.com)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Okuyucunun Dikkatine

Blog sayfamda sağlıklı yaşam, diyet ve kişisel bakım konularını kapsayan yazılar genel bilgilendirme amaçlıdır. Kategoride çeşitli hastalıklar için evde bitkisel çözüm önerileri, besleyici fonksiyonel gıda takviyeleri, doğal cilt ve saç bakımı maskesi tarifleri ile uygulanışları, kilo kontrolüne yardımcı diyet listeleri ve sağlıklı beslenme programları yer almaktadır. İlgili besinin, ürünün ya da diyet listesinin etkileri her bünyede değişkenlik gösterebilir. Yazı yayına alındıktan sonra, zaman içerisinde güncelliğini ve geçerliliğini yitirebilir. Sunmuş olduğum bilgiler hiçbir zaman doktor teşhisinin yerini tutmaz, reçete niteliği taşımaz. Bilgileri uygulamadan önce alanında uzman görüşü almanızı tavsiye eder; aksi durumda oluşabilecek yan etkilerden sorumlu tutulamayacağımı önemle hatırlatırım.
GÖRÜŞLERİNİZ BENİM İÇİN DEĞERLİDİR!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...

40 İĞNE OYASI - İĞNELİK İLE MOTİF YAPIMI - NaLaN'ın ATÖLYESİ

  SALON - YATAK ODASI TAKIMI İĞNE OYASI DÜĞÜMÜ İLE YAPILIYOR Adım adım resimli ve videolu anlatım 40 İĞNE OYASI - İĞNELİK İLE MOTİF YAPIMI  ...