22 Şubat 2020 Cumartesi

Pasta Görünümlü Muhallebili İrmik Helvası


Biraz alışılmışın dışında bir tarifle sizleri buluşturmak istedim. Bu pasta görünümlü irmik helvasını özel gecelerde ya da günlerde ikram edebilirsiniz.


Genelde dini günlerde tükettiğimiz irmik helvasının tadını ben çok seviyorum. Bir arkadaşımın tavsiyesi ile muhallebi ile irmik helvasını birleştirdim.
Sonuç olarak pasta görünümlü mükemmel bir lezzet ortaya çıktı. Ara ara gelen misafirlerimi ikram ediyorum ve herkes çok beğenerek tüketiyor.

Muhallebili İrmik Helvası İçin Kullanılacak Malzemeler

  • 3 su bardağı irmik,
  • 1 çay bardağı sıvıyağ,
  • 150 gram tereyağı,
Şerbeti için;
  • 3 su bardağı süt,
  • 3 su bardağı su,
  • 3 su bardağı şeker
Muhallebisi için;
  • 4 su bardağı süt,
  • 1 su bardağı un,
  • 1 su bardağının %75’i kadar şeker,
  • 2 yemek kaşığı hindistan cevizi,
  • 1 paket vanilya

Muhallebili İrmik Helvası Yapılışı

  1. Öncelikle şerbeti için orta boy bir tencereye, şekerini, sütünü ve suyunu ilave edip şekeri eriyene kadar kısık ateşte karıştıralım.
  2. Şekeri eriyince altını kapatarak bekleyelim.
  3. Muhallebisi için; gerekli bütün malzemeleri bir tencereye alıp, kaynayana kadar pişirelim en son vanilya ve isteğe bağlı hindistan cevizini de ilave edip soğumaya bırakalım ara sıra karıştırarak kalıplaşmasını engelleyelim.
  4. Helvayı yapmak için; Büyük granit bir tavaya ya da tencereye yağını ilave edip eriyince irmiği dökelim kokusu çıkana kadar kısık ateşte iyice karıştırıp kavuralım.
  5. Sonra yavaş yavaş şerbetini ilave edip, içini çekene kadar karıştıralım.
  6. İrmik ile şerbet tamamen buluşuncaya kadar karıştırdıktan sonra ağzını kapatıp 10 dakika kadar bekleyelim.
  7. Hazırladığımız helvayı iki eşit parçaya ayıralım.
  8. Çember ya da kelepçeli bir kalıbın altına helvanın yarısını iyice bastırarak yerleştirelim ve düz görünmesini sağlayalım.
  9. Helvanın üzerine ise soğuyan muhallebiyi döküp kaşıkla düzeltelim.
  10. En son üzerine diğer ayırdığımız helvayı da ilave edip pürüzsüz bir şekilde düzeltelim.
  11. Muhallebili irmik helvamızı buzdolabına kaldıralım.
  12. 3-4 saat bekletildikten sonra süsleyip, servise sunalım.
  13. Hepimize afiyet olsun. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Okuyucunun Dikkatine

Blog sayfamda sağlıklı yaşam, diyet ve kişisel bakım konularını kapsayan yazılar genel bilgilendirme amaçlıdır. Kategoride çeşitli hastalıklar için evde bitkisel çözüm önerileri, besleyici fonksiyonel gıda takviyeleri, doğal cilt ve saç bakımı maskesi tarifleri ile uygulanışları, kilo kontrolüne yardımcı diyet listeleri ve sağlıklı beslenme programları yer almaktadır. İlgili besinin, ürünün ya da diyet listesinin etkileri her bünyede değişkenlik gösterebilir. Yazı yayına alındıktan sonra, zaman içerisinde güncelliğini ve geçerliliğini yitirebilir. Sunmuş olduğum bilgiler hiçbir zaman doktor teşhisinin yerini tutmaz, reçete niteliği taşımaz. Bilgileri uygulamadan önce alanında uzman görüşü almanızı tavsiye eder; aksi durumda oluşabilecek yan etkilerden sorumlu tutulamayacağımı önemle hatırlatırım.
GÖRÜŞLERİNİZ BENİM İÇİN DEĞERLİDİR!

Zaman ayırıp, yorum yaptığınız için teşekkür ederim. Yorumlarınız onaylandıktan sonra görüntülenecektir. Reklam ve hakaret içeren yorumları yayınlamıyorum. Düşüncelerinizi bekliyorum...

40 İĞNE OYASI - İĞNELİK İLE MOTİF YAPIMI - NaLaN'ın ATÖLYESİ

  SALON - YATAK ODASI TAKIMI İĞNE OYASI DÜĞÜMÜ İLE YAPILIYOR Adım adım resimli ve videolu anlatım 40 İĞNE OYASI - İĞNELİK İLE MOTİF YAPIMI  ...